اظهارات مهم عباسی در جلسه شورای اداری رودسر؛

الحاق بخشی از رودسر به منطقه آزاد انزلی | عقل سیاسی حکم می‌کرد که با دولت تعامل کنم

عباسی تصریح کرد: اگر افزایش ۲ هزار هکتاری منطقه آزاد انزلی طرح توسعه این منطقه توسط مجلس به تصویب برسد به ما قول داده‌اند که ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار از رودسر به منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاری الحاق شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در نشست شورای اداری رودسر با ارائه گزارش عملکرد خود در دوران نمایندگی مردم رودسر و املش اظهار کرد: اگر تلاش و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی نبود این عملکرد رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه مجلس علاوه بر قانون‌گذاری و نظارت، مسئولیت حوزه انتخابیه را نیز با توجه مسائل کشور برعهده دارد، یادآور شد: تلاش کرده‌ام که به وظایف اصلی خود یعنی قانون‌گذاری بپردازم و کمتر در حوزه اجرایی دخالت کنم اما در راستای وظایف نظارتی پروژه‌ها را پیگیری می‌کنم.

عباسی با اشاره به عملکرد خود در مجلس دهم، گفت: ۱۰ سؤال از وزرای جهاد کشاورزی، امور خارجه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نفت، کشور، نیرو و راه و شهرسازی در حوزه وظایف نظارتی توسط من صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص یکی دیگر از اهرم‌های نظارتی مجلس است، گفت: در سه تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، عملکرد سازمان امور مالیاتی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌ام.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ۷ مورد در راستای ماده ۲۳۴ قانون به دستگاه قضا گزارش ارجاع شده است، افزود: ۷۱ مورد در راستای مشکلات کشوری و استانی تذکر کتبی به وزرا و رئیس‌جمهور داده شد.

نماینده رودسر و املش اظهار کرد: انتظارم از مسئولان اجرایی پاسخگو بودن در حوزه وظایف خودشان است، اظهار کرد: مردم گاهی اوقات دستشان وقتی به مسئولان نمی‌رسد بقیه نماینده را می‌گیرند همانگونه که در برف کاسه و کوزه‌ها بر سر من شکست.

وی تاکید کرد: مدیران پاسخگو باشند و گزارش عملکرد ارائه دهند تا بعداً برخی شما را به ناکارآمدی متهم نکنند.

عباسی با تاکید بر اینکه یک نماینده باید حتماً پیگیر بودجه ملی باشد به سایت نفتی سردار جنگل رودسر اشاره کرد و افزود: بعد از سال و اجرای تحریم‌های نفتی و اقتصادی سنگین و خروج تمام پیمانکاران حفار سایت‌های عمیق نفتی از کشور دیگر امکان اجرای این پروژه میسر نشد و دولت نیز به تکنولوژی داخل به دلیل عمیق بودن دریاچه خزر اعتقادی نداشته است.

وی افزود: پس از آن بحث پتروشیمی در گیلان مطرح شد که در این طرح نیز بحث فعالان این حوزه حضور در مناطق آزاد را به دلیل معافیت از مالیات و عدم صرفه اقتصادی مطرح کردند.

عباسی تصریح کرد: اگر افزایش ۲ هزار هکتاری منطقه آزاد انزلی در طرح توسعه این منطقه توسط مجلس به تصویب برسد به ما قول داده‌اند که ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار از رودسر به منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاری الحاق شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های مخابراتی شهرستان رودسر با بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه با حضور وزیر ارتباطات، گفت: برای پروژه‌های برق‌رسانی از سال ۹۵ الی ۹۹ اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی در این حوزه هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد غیرمسئول ۱۲ میلیون تن قیر دریافت کرده‌اند، گفت: نهادهای نظارتی باید در این خصوص پیگیری کنند.

اختصاص ۵ میلیارد برای کمپوست رودسر

به گزارش دیارمیرزا، نماینده رودسر و املش با بیان اینکه در تولید گل و گیاه، مرکبات، فندق، گل‌گاو‌زبان رودسر و چای با همراهی املش رتبه اول را دارد، اظهار کرد: از عملکرد مرکز تحقیقات فندق راضی نیستم. در حوزه کنسانتره مرکبات خزرنوش به بن‌بست رسیده بود که امروز احیا شده است و گلدشت نیز روند خوبی دارد.

عباسی با بیان اینکه مرکز ماهیان خاویاری چایجان چابکسر اولین مرکزی است که از آب دریا استفاده می‌کند، گفت: مرکز تحقیقات ماهیان خاویاری سموش در حوزه بانک ژن در خاورمیانه منحصر به فرد است و در تولید ماهیان خاویاری نیز بعد از تالش رتبه دوم استان را رودسر به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حوز ماهیان سردآبی با یک هزار تن تولید رتبه دوم استان در اختیار رودسر است؛ برای پرورش ماهی در قفس زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است و در شرق شهرستان پرورش گل و گیاه نیز بسیار رونق دارد؛ فندق در گذشته در قزوین فرآوری می‌شد که امروز در داخل شهرستان این کار انجام می‌شود و جشنواره فندق و گل‌گاوزبان می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

عباسی درخصوص عملکرد خود در حوزه آموزش عالی گفت: توسعه دانشگاه آزاد، توسعه دانشگاه پیام‌نور، تأسیس دانشگاه علمی کابردی، تأسیس دانشگاه فنی مهندسی شرق گیلان تحولی در حوزه آموزش عالی منطقه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: دو پل گزافرود و قاسم‌آباد به زودی توسط بنیاد مسکن به اتمام می‌رسد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: ۵ میلیارد اعتبار اولیه برای کمپوست رودسر توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبار برای بازسازی کامل اختصاص یافت تا ۷ شهر دو شهرستان را به طور کامل پوشش دهد.

عباسی گفت: ساخت جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای از سال ۹۰ آغاز شده است، به دلیل مشکلات زیست محیطی در قزوین تغییر مسیر داده که جزو پروژه‌های ملی است.

وی ادامه داد: کنارگذر کلاچای پس از تجدید پیمان دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است، راه زیاز به شبک به دلیل شبکه گازرسانی متوقف شده است و پس از حفاری و گازرسانی راه احداث می‌شود.

 پیشرفت ۷۲ درصدی سد پلرود

به گزارش دیارمیرزا، عباسی همچنین احداث مرکز خدماتی جامع سلامت، هتلینگ بیمارستان، بخش زایمان طبیعی، نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی، دستگاه اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن، کلینیک تخصصی بیمارستان را از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان دانست.

وی همچنین در خصوص سد پلرود گفت: در زمان آقای بی‌طرف اعلام شد که این پروژه توجیه فنی ندارد و تا اینکه پس از مطالعات جدید در سال ۸۹ کلنگ زنی شد و امروز ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر پروژه در سال ۱۴۰۰ آبگیری شود آقای نوبخت قول دادند که مطالبات را پرداخت کنند.

عباسی به تخصیص ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه آب و فاضلاب شهرستان رودسر، اشاره کرد و گفت: ثبت جهادی چادر شب، ثبت ملی سماموس، ثبت ملی قله بندبن از جمله اقدامات حوزه گردشگری است. سال ۸۳ هیچ هتلی نداشتیم که امروز ۱۱ هتل و ۹ مجتمع اقامتی و پذیرایی و مجموعاً ۵۸ مورد واحد گردشگری و ضریب تخت ۲۵۷۳ است.

عقل سیاسی حکم می‌کرد که با دولت تعامل کنم/ مدیران واقعیات کشور را به مردم بگویند

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه در دوران نمایندگی به عنوان یک خدمتگزار برای مردم تلاش کرده‌ام، افزود: امروز نیز اینگونه نیست که با عدم ورود به مجلس قهر سیاسی کنم بلکه آنچه تکلیف است را انجام خواهم داد و قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم.

عباسی یادآور شد: عقل سیاسی حکم می‌کرد که به دلیل موقعیت کشور در کنار نقد سیاسی با دولت تعامل کنم. تحریم ناجوانمردانه نفتی و اقتصادی علیه ایران اعمال شده که هنوز نمی‌توانیم ابعاد عمیق آن را رسانه‌ای کنیم اما کشور دارد به هر نحوی که شده مدیریت می‌شود. شرایط وانفسای کرونا نیز مردم و مسئولان ثابت کردند که اگر در کنار هم باشند قادر هستند تماماً موانع را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: بسیاری از منابع کشور خرج زلزله، سیلاب و بلایای طبیعی شد. وقتی به آقای نوبخت مراجعه می‌کردم و می‌دیدم خزانه خالی است باید چه می‌کردم؟ آیا باید با ایشان درگیر می‌شدم و به یکدیگر بی احترامی می‌کردیم؟ باید منابع و مصارف تأمین و تعریف شوند و نمی‌توانیم بیش از این دولت و کشور را مقروض کنیم و ناچار بودیم که پروژه‌ها اینگونه هدایت کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در پایان تصریح کرد: این واقعیات کشور است و مدیران از تریبون استفاده کنند و واقعیات کشور را به مردم بگویند. مشکلات را صادقانه به مردم بگویند اما اگر نگویید دیگران از تریبون‌ها استفاده کرده و مردم  را دلسرد می‌کنند تا پای صندوق رأی حاضر نشوند.

عکس: ابوالفضل شکری

Share