امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

بنای تاریخی مدرسه دانش‌سرا در ساغریسازان رشت خریداری می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه این بنای تاریخی بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، گفت: خرید بنای تاریخی و با ارزش مدرسه دانش‌سرای رشت در درستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه این بنای تاریخی بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، گفت: خرید بنای تاریخی و با ارزش مدرسه دانش‌سرای رشت در درستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفت.

شهرود امیرانتخابی با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی دانش‌سرا واقع در محله قدیمی ساغریسازان شهر رشت واقع شده و در تاریخ ۲ مرداد ۸۷ با شماره ۲۳۰۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از بناهای با ارزش شهر رشت محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه این بنای با ارزش بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، افزود: خرید بنای تاریخی مدرسه دانش‌سرا در دستورکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفته است و این اداره‌کل آمادگی خود را جهت خرید این بنا با توافق دو جانبه رسما به مالکین اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مالکیت مدرسه رشیدی یا همان دانشسرای عالی رشت ابتدا در اختیار اداره‌کل آموزش پرورش استان بود ولی با شکایت وراث مرحوم جفرودی، مالکیت این بنا از آموزش و پرورش سلب و به وراث واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در رابطه با مرمت اضطراری این بنا بیان کرد: مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت میراث ‌فرهنگی به‌ منظور مرمت این بنا صورت پذیرفته است که در صورت تخصیص بودجه، پروژه احیا و مرمت بنای دانشسرای عالی رشت به اجرا در خواهد آمد.

Share