مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد بررسی و گمانه زنی قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبری مبنی بر گور تاریخی در محدوده خواهر امام رشت، موضوع مورد بحث در دستور کارشناسان باستانشناسی معاونت میراث فرهنگی اداره کل قرار گرفت. مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: در حین خاکبرداری بخشی از گور آسیب دیده اما بخش عمده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبری مبنی بر گور تاریخی در محدوده خواهر امام رشت، موضوع مورد بحث در دستور کارشناسان باستانشناسی معاونت میراث فرهنگی اداره کل قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: در حین خاکبرداری بخشی از گور آسیب دیده اما بخش عمده ای از گور مورد نظر در زیر آسفالت جاده عمومی محله خواهر امام قرار دارد.
شهرود امیر انتخابی گفت: با توجه به شواهد سطح الارضی به نظر می رسد این گور مربوط به دوره ایلخانی باشد که نمونه‌های از این پوشش گورها را در حین کاوش در محوطه های باستانی مسجد صفی و تپه باستانی پنج پیران لاهیجان بدست آمده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه پاکسازی این گور نیازمند انجام عملیات خاکبرداری است لذا این اداره کل در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی مجوز گمانه زنی گور مکشوفه را از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور درخواست نموده است که پس از صدور مجوز نسبت به پاکسازی گور اقدام خواهد شد.
امیر انتخابی در انتها اظهار کرد: جهت بررسی دقیق قدمت گور دو نمونه از آجرهای گور مکشوفه جهت آنالیز و تاریخ‌گذاری به آزمایشگاه حفاظت و مرمت پژوهشگاه ارسال گردید.

Share