فرهنگیان حمایت قضایی می‌شوند

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌ و پرورش با مرکز وکلا

در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم، آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حمایت قضایی از فرهنگیان با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار و به امضای طرفین رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و باهدف حمایت قضایی از فرهنگیان، با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه، تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌ و پرورش با مرکز وکلای، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ساختمان شهید رجایی، به امضای سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس به نمایندگی از وزارت آموزش ‌و پرورش و علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه رسید.

بر این اساس؛ در این تفاهم‌نامه که به مدت دو سال منعقد شده است، اطلاع‌رسانی شایسته به فرهنگیان، معرفی فرهنگیان متقاضی خدمات، همکاری برای افزایش سطح سواد و آگاهی‌های حقوقی فرهنگیان، بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای حقوقی و ارشاد قضایی و…از تعهدات آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه است.

همچنین؛ آموزش‌های تخصصی در سراسر کشور در صورت نیاز، معرفی وکیل و کارشناسان حقوقی به آموزش ‌و پرورش، پیگیری هرگونه اختلاف و اعتراض آموزش‌ و پرورش با کارشناسان حقوقی، در نظر گرفتن دادیار انتظامی ویژه به‌منظور رسیدگی سریع به موارد تخلفات انتظامی و … از تعهدات مرکز وکلای، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در این تفاهم‌نامه است.

در این آئین، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به تأکید وزیر آموزش ‌و پرورش بر حمایت قضایی از فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین ما موظف به فراهم کردن این بستر هستیم لذا در این زمینه تشکیل کارگاه‌های آموزشی مجازی و عملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مراسم سعید اوحدی، معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اینکه کمک به ایجاد آرامش در روحیات معلمان کیفیت‌بخشی آموزش‌ها را در پی خواهد داشت، گفت: امیدواریم چنین اقداماتی که باهدف ارتقای سطح تعلیم و تربیت کشور و در هفته معلم و باهدف صیانت از حقوق فرهنگیان صورت می‌گیرد بتواند کمکی به جامعه فرهنگیان کشور داشته باشد و آثار ماندگاری برجای بگذارد.

اوحدی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این موضوع را برای جامعه دانش‌آموزی نیز تسری دهیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این آئین بابیان اینکه خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگیان باعث افتخار است، گفت: در شرایط حاکم بر جامعه ناشی از بحران کرونا، پیشنهاد شد در این زمینه، همکاری مثبتی با خانواده فرهنگیان داشته باشیم.

علی بهادری جهرمی جامعه را مدیون معلمان دانست و افزود: قطعا تمام جامعه وکلای مرکز باسیاست گذاری شرایط رضایت بخشی برای جامعه فرهنگیان ایجاد می‌کند.

Share