نماینده لنگرود در مجلس مطرح کرد؛

اقتصاد بخش گردشگری گیلان در اثر کرونا آسیب زیادی دید | به نظر می‌رسد تا شهریور شرایط ادامه دارد

یک نماینده مجلس، گفت: امیدواریم وزیر گردشگری درخصوص جبران میزان خسارت وارد شده به این بخش تدبیری اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص وضعیت اقتصادی استان گیلان در شرایط پس از کرونا و آسیب‌هایی که به اقتصاد این استان در اثر شیوع ویروس کرونا وارد شده است، گفت: اقتصاد استان گیلان از سه حوزه‌ کشاورزی، صنعت و گردشگری تشکیل شده است که بخش عمده‌ آن شامل گردشگری می‌شود؛ چراکه کشاورزی ما به سه محصول مهم چای، برنج و ابریشم گره خورده که الان از نظر اقتصادی چندان وضعیت بدی ندارند.

وی ادامه داد: بخش صنعت ما به ویژه آن حوزه‌ای که به کرونا مرتبط بود اگر چه آمار قابل توجهی ندارد اما نسبت به بخش گردشگری آسیب کمتری را متحمل شد اما بخش گردشگری ما به دلیل شیوع کرونا به طور کلی تعطیل شد، یعنی هم هتلداران و تجار این حوزه متضرر شدند و هم مردم عادی که زندگی‌ آن‌ها به گردشگری و آمدن مسافر ارتباط مستقیم داشت.

نماینده مردم لنگرود در ادامه اظهار داشت: شهر ما هم یک شهر ساحلی است و اقتصاد آن به گردشگری وابستگی دارد که شیوع کرونا و تعطیلی‌هایی که اعلام شد به آن آسیب جدی وارد کرد.

وی افزود: در بخش کشاورزی دچار آسیب جدی نشدیم؛ چراکه شیوع کرونا در فصل کار اتفاق نیفتاد، یعنی زمان شیوع کرونا در دوره‌ برداشت چای نبود و برنج هم این روزها در حال کاشت است، در نتیجه به کشاورزی آسیب جدی‌ وارد نکرد، اما در بخش صنعت و تجارت به ویژه برای تجار همانند شهرهای دیگر بود.

لاهوتی در ادامه با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی درخصوص کمک به اقتصاد بخش گردشگری، تصریح کرد: اکنون لازم است در این خصوص یک چاره و راه‌حل اندیشیده شود، در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور مردم می‌توانند به شرایط عادی زندگی خود برگردند اما زندگی گروه زیادی از مردم در این استان به مساله گردشگری و آمدن مسافر گره خورده است.

وی ادامه داد: با وضعیتی که اکنون مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد تا شهریور شرایط کنونی ادامه خواهد داشت و این گردشگری استان را به طورکلی دچار آسیب می‌کند و باید در این زمینه چاره‌اندیشی صورت گیرد.

نماینده لنگرود در ادامه اظهار داشت: در این خصوص استانداران استان‌ها قادر به تصمیم‌گیری نیستند، لذا امیدواریم شخص وزیر گردشگری تدبیری اتخاذ کند و نسخه‌ای تهیه کند و در هیات دولت در این خصوص مصوبه‌ای بگیرد که بتواند بخشی از مشکلات بخش گردشگری را برطرف کند، مخصوصا برای استان‌هایی که بیشتر از این منظر دچار آسیب شدند.

وی درخصوص آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، گفت: خوشبختانه اکنون وضعیت استان همانند سایر استان‌ها خوب است و شاید کمی مناسب‌تر باشد، اکنون بیش از ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است.

Share