جعفرزاده ایمن آبادی با هشدار درباره موج دوم کرونا؛

وام یک میلیون تومانی بلاعوض باشد | مجلس به محلی برای صدور مجوز تبدیل شده است

نماینده رشت اظهار کرد: در مورد وام یک میلیون تومانی مجلس فقط می تواند توصیه و یا درخواست از دولت داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا درباره اهدای وام یک میلیون تومانی به مردم گفت: این وام معادل ۶۳ دلار است که در قیاس با خدماتی که سایر کشورها در بحران کرونا به مردم خود داده‌اند چیز زیادی نیست و علما مخالف گرفتن سود از این وام هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه به دنبال حذف کلمه وام و حذف سود از این رقم هستیم، گفت: امروز در جلسه کمیسیون با حضور وزرا این مسئله مطرح خواهد شد و از دولت می‌خواهیم که این وام به صورت بلاعوض باشد.

وی بیان اینکه پساکرونای سختی حتی بدون موج دوم خواهیم داشت، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد چک های برگشتی، افزایش بیکاری کارگران، عقب ماندگی تولید به ویژه در بخش پروتئینی هستیم و با توجه به اینکه مردم عید خوبی هم نداشتند بنابراین دولت این وام را به صورت بلاعوض بدهد.

مجلس به محلی برای صدور مجوز تبدیل شده است

نماینده رشت با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مطابق اصل ۷۵ قانون اساسی نمی تواند طرح مالی در مجلس برای دولت ارائه کند، افزود: متاسفانه ساز و کار کشور به گونه‎ای شده که مجلس عملا از کار افتاده است و اگر این ساز و کارها اصلاح نشوند کشور نمی تواند حرکت کند.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی ادامه داد: مجلس هزاران طرح دارد که می تواند به دولت ارائه دهد اما چون بر اساس قانون نمی تواند طرحی با بار مالی ارائه دهد که سبب شده مجلس اقدامی نکند. در مورد وام یک میلیون تومانی مجلس فقط می تواند توصیه و یا درخواست از دولت داشته باشد و اگر دولت نیاز به مجوزی دارد صادر نمایند به طور کلی مجلس محلی برای صدور مجوز شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس نمی تواند مستقیم در کاهش یا افزایش درآمد و هزینه های دولت دخالت کند افزود: این وام که از صندوق توسعه ملی است در چنین روزهایی باید به دست مردم برسد بنابراین به دنبال این هستیم که به صورت بلاعوض باشد.

هشدار درباره موج دوم کرونا

جعفرزاده ایمن آبادی در مورد برداشته شدن ممنوعیت تردد از اول اردیبهشت ماه بین استانها به دیارمیرزا گفت: از استاندار می‌خواهم که در بحث پذیرش مسافر همچنان سختگیری صورت گیرد و اجازه برپا کردن چادر، کمپ و بازگشایی مسافرخانه و هتل‌ها را ندهد.

نماینده رشت با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعملها، موج دوم کرونا خیلی وحشتناک‌تر و سخت‌تر خواهد بود، افزود: باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد و به گونه این عمل کنیم که سختی های مردم در مقابله با کرونا به هدر نرود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش تولید و اقتصاد ضعیفی داریم به صورت کامل همه چیز تعطیل نشده و تصمیمات به روز و مطابق با شرایط و میزان شیوع ویروس اتخاذ می شود.

Share