فرماندار فومن در اولین جلسه شورای اداری عنوان کرد؛

از اعلام چهار سیاست کلی در حوزه کشاورزی تا نحوه ارزیابی عملکرد مدیران

محسنی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید، حوزه کشاورزی را بهترین ظرفیت شهرستان دانست و چهار سیاست کلی خود در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه شورای اداری شهرستان فومن در سال ۹۹ به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین صفوی امام جمعه شهرستان و با حضور روسای ادارات و دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران، با اشاره به نزدیکی روز کارگر و معلم، این ایام را به فرهنگیان زحمتکش تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به سالروز تاسیس شوراهای اسلامی، افزود: در سال جهش تولید، شوراهای اسلامی از ظرفیت روستاهای خود به منظور توسعه استفاده کنند.

محمدرضا محسنی با بیان این که در راستای مقابله با ویروس کرونا، ۲۰ جلسه و بیش از ۲۰۰ مصوبه اجراء شده، وضعیت آماری بسیار مطلوب شهرستان فومن را حاصل زحمات دست اندرکاران و همراهی مردم و اصناف دانست و افزود: بیش از ۵۲۳ میلیون تومان کمک اصناف شهرستان و همچنین بیش از ۱ میلیارد تومان کمک خیرین در قالب بسته های حمایتی نشان از نوع دوستی مردم شهرستان فومن دارد.

وی با تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شهرستان و همچنین با تقدیر از رسانه‌ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار ایان مقابله با کرونا و همچنین انتخابات فومن با حدود ۷۳ درصد مشارکت مردمی، زحمات روسای ادارات و دستگاه های اجرایی را در مدیریت حوادث و رویدادهای سال گذشته به ویژه برف، انتخابات و کرونا مورد تقدیر و تشکر قرار داد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان این که جلسه شورای اداری، مختص اعلام سیاست‌های کلان شهرستان است، خود و همگان را به رعایت اخلاق مدیریتی و نظم و انضباط دعوت کرد که به حفظ کرامت مراجعین می انجامد.

محسنی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید، حوزه کشاورزی را بهترین ظرفیت شهرستان دانست و چهار سیاست کلی خود در این حوزه را احیای صنعت ابریشم در کنار تولید برنج و افزایش آن به ۸۰ تن در سال؛ افزایش سطح زیر کشت باغات توت فرنگی با به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی؛ زراعت چوب در راستای احیای جنگلداری و همچنین درآمدزایی و همچنین، کاشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی به مساحت ۵ هکتار عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث ارزیابی عملکرد مدیران، چند نکته مورد نظر قرار خواهد گرفت که عبارتند از تکریم ارباب رجوع، ارائه برنامه یک ساله کاری، اهتمام به جذب تخصیص اعتبارات ابلاغی و بیشتر از متوسط استانی و همچنین پاسخگویی شایسته.

فرماندار شهرستان فومن با بیان مهم ترین موارد مورد انتظار خود، دستور کار خود را برای مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان تشریح کرد و افزود: حضور مستمر در محل ماموریت، توجه به تفکیک زباله از مبداء، استفاده از اتوماسیون اداری و دولت الکترونیک از جمله اقداماتی است که در ارزیابی عملکرد مسئولین شهرستان لحاظ خواهد شد.

وی دو مساله پیشگیری از جرایم و افزایش ضریب امنیت را دو وظیفه مهم نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی امنیت دانست و در ادامه سخنان خود، با تاکید بر لزوم پیگیری ادارات جهت جذب تخصیص اعتبارات باقی مانده، بر اهتمام روسای ادارات و دستگاه های اجرایی در این خصوص تاکید کرد.

محسنی با اشاره به اجرای طرح مواسات که دستور مقام معظم رهبری است، خواستار همکاری عمومی و همچنین مشارکت داوطلبانه روسای ادارات شهرستان شد.

نماینده عالی دولت شهرستان در انتهای سخنان خود، مسائل و مشکلات مخابرات در روستاهای سطح شهرستان را مورد توجه قرار داد و خواستار این شد که پیگیری های لازم جهت رفع مشکل ارتباطات مخابراتی مردم مناطق روستایی انجام شود.

Share