در کارگروه بافت تاریخی شهر رشت مطرح شد:

اجرای پیاده‎راه حدفاصل حرم خواهر امام تا رودخانه زرجوب|افزایش دسترسی به حرم و بافت اطراف

ویسی در زمینه پیگیری خط پروژه پیاده راه حد فاصل حرم مطهر خواهر امام تا رودخانه زرجوب عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای اراضی درشت دانه آن سوی رودخانه، بازگشایی مسیر و اتصال محدوده به رودخانه و ارتباط آن با پل به ضلع شرقی رودخانه، دسترسی به حرم و بافت اطراف را بسیار بالا می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت و شماری از مدیران، کارگروه بافت تاریخی شهر رشت به منظور بحث و بررسی در زمینه موضوعات مطروحه برگزار شد.

در این جلسه رضا ویسی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان، به تعامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در سال گذشته و تشکیل کارگروه بافت تاریخی شهر رشت اشاره کرد ودستاوردهای این فرآیند را مثبت برشمرد.

همچنین علاوه بر معاون شهرسازی و معماری شهرداری مدیریت شهرسازی و طرحهای توسعه شهری، معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، دکتر فاروقی مدیر گروه پژوهش آمایش سرزمین و استاد دانشگاه گیلان، جمعی از مدیران و کارشناسان مرتبط در دفتر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت گردآمدند.

در این جلسه، شرح خدمات مطالعات(ارتقای کیفی میدان شهرداری و خیابانهای منتهی به آن در شهر رشت) شامل میدان، خیابان علم الهدی، خیابان اقتصاد بررسی شد.

معاون شهرسازی و معماری در زمینه پیگیری خط پروژه پیاده راه حد فاصل حرم مطهر خواهر امام تا رودخانه زرجوب عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای اراضی درشت دانه آن سوی رودخانه، بازگشایی مسیر و اتصال محدوده به رودخانه و ارتباط آن با پل به ضلع شرقی رودخانه، دسترسی به حرم و بافت اطراف را بسیار بالا برده و در کنار دو مقوله مذهبی و گردشگری می‌تواند ساختار نوینی را در آن محدوده ایجاد نماید.

رضا ویسی گفت: با توجه به کاربری مسکونی اطراف این مسیر در وضع موجود، نباید پس از بازگشایی مسیر فقط به حالت گذر به آن نگاه کرد و باید با حفظ حقوق شهرداری کاربری‌های مختلط و سازگار با آن محدوده، اطراف این مسیر اضافه شوند.

ویسی سپس خاطر نشان کرد: بازگشایی این مسیر، ضمن افزایش سطح دسترسی به محدوده حرم مطهر خواهر امام و ارتقای سازمان فضای کالبدی بافت موجود و ایجاد امکان پیاده منظرگردی برای مردم محل و گردشگران باعث تشکیل یک فاز دیگر از پیاده راه شرق به غرب رشت خواهد شد.

گفتنی است بررسی طراحی سرویس بهداشتی در محور یادشده و خط پروژه خیابان اقتصاد از دیگر موارد عنوان شده در جلسه بود.

Share