رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت خبر داد؛

اجرای برنامه های فرهنگی به تعداد سوره های قرآن در ضیافت رمضان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با با تاکید بر لزوم توجه به اثر بخشی برنامه فرهنگی، گفت: ۱۱۴ برنامه متنوع فرهنگی با محتوای قرآنی به برکت تعداد سوره های قرآن کریم، در ماه بهار قرآن، برای بهرمندی معنوی هرچه بیشتر شهروندان در این ایام مبارک تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا محمدی با اشاره به فعالیتهای این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری رشت با توجه به اهمیت ماه ضیافت الهی، برنامه های متعددی در حوزه فرهنگی، اجتماعی با محتوای قرآنی تولید کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای ارتقا فرهنگ و اخلاق دینی در جامعه است، گفت: با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم امکان برگزاری برنامه های جمعی، تنوع برنامه های فرهنگی، متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، قرار گرفت.

وی بیان معارف اصیل اسلامی در فضای معنوی ماه مبارک رمضان را برای آگاهی دینی شهروندان لازم و ضروری دانست و افزود:۱۱۴ برنامه متنوع فرهنگی با محتوای قرآنی به برکت تعداد سوره های قرآن کریم، در ماه بهار قرآن، برای بهرمندی معنوی هرچه بیشتر شهروندان در این ایام مبارک، تولید شده است.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به اثر بخشی برنامه فرهنگی، اجرای برنامه هایی چون «شهر باران، شهر قرآن»، «باران حکمت»، «با خدا تا خدا»، «دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب» و «فصل مهربانی» را از برنامه های قرآنی سازمان برشمرد و افزود: به حول قوه الهی، یکصد و چهارده برنامه محتوایی و تولیدی در ماه مبارک رمضان برای رده های مختلف سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال درحال اجرا و تولید است تا شهروندان شریف شهر رشت در این ماه مبارک از برنامه های معنوی به صورت مجازی بهره مند شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه تدوین برنامه های فرهنگی بر اساس هدف گذاری فرهنگی سازمان، صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شرح نهج‌البلاغه، قصه‌های قرآنی، ابتهال خوانی، قرائت قرآن کریم و پانزده برنامه تولیدی و محتوایی مخصوص کودکان و نوجوان، بخشی از برنامه های مدون این سازمان در ایام مبارک رمضان می باشد.

وی با اشاره به درگیری جهان با ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از شیوع آن در جامعه، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری رشت، برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای شهر رشت را در دستور کار قرار داده و با تهیه بسته های آموزشی و خودمراقبتی در راستای جلوگیری از شیوع زنجیره ای کرونا، به صورت فرهنگی فعالیت می کند.

Share