نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

ضرورت تداوم پویش «در خانه بمانیم»|مهار کرونا در گیلان به مشارکت مردم بستگی دارد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان لزوم تداوم پویش در خانه بمانیم را مورد تأکید قرار داد و گفت: مهار کرونا در گیلان به مشارکت مردم با برنامه‌های وزارت بهداشت و خودمراقبتی آنان بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد حسین قربانی تداوم پویش در خانه بمانیم را لازم دانست و با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال سختگیری در ترددها باید زودتر از این‌ها در کشور و استان گیلان انجام می‌شد اظهار داشت: مهار کرونا در گیلان به مشارکت مردم با برنامه‌های وزارت بهداشت و خودمراقبتی آنان بستگی دارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با تأکید بر اینکه شواهد و قرائن شروع پیک دوم ویروس کرونا در استان هنوز مشاهده نشده است وقوع آن را محتمل خواند و عنوان کرد: بنده از مدت‌ها قبل در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور هشدار داده بودم و آمارهای اعلامی وزارت بهداشت هم از تحقق آن حکایت دارد.

قربانی شیب کند ابتلا به ویروس کرونا در گیلان تا حدود ۱۵ فروردین را مسئله‌ای که وی قبلاً از وقوع آن در صورت اجرای مطلوب برنامه‌های ستاد مبارزه با کرونا استان خبر داده بود تلقی کرد و ابراز داشت: با توجه به اجرای قابل قبول طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در همین‌جا لازم است از عموم مردم استان گیلان تشکر و قدردانی کنم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعمال یک مدیریت جامع و کامل برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: گیلان در روزهای نخستین شروع ویروس کرونا شرایط بسیار بغرنج و وحشتناکی داشت اما در حال حاضر با مشارکت خوب مردم وضعیت استان بهتر شده است.

وی تسلط متولیان وزارت بهداشت و درمان به وضعیت کشور در ستاد بحران مبارزه با کرونا را کاملاً محسوس خواند و با بیان اینکه نگرانی‌ها در گیلان بابت برگشت شیوع گسترده کرونا همچنان ادامه دارد افزود: ادامه همکاری مردم در روزهای باقیمانده از فروردین ۹۹ باعث می‌شود بتوانیم شیب کند ابتلا به کرونا را در استان به طور کامل تثبیت کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه مسئولان سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر نحوه توزیع اقلام دارویی و بهداشتی نظارت دارند ابراز داشت: کمبودهایی به ویژه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در داروخانه‌های استان گیلان وجود داشت که بخش زیادی از آن برطرف شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان ضمن ابراز خرسندی از اجرای تدابیر شدید امنیتی در محورهای ورودی و خروجی استان به ویژه در روز ۱۳ فروردین امسال تصریح کرد: جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی، بازگشت دادن مسافران و افراد غیربومی و توقف یک ماهه خودروها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی آثار بسیار مطلوبی داشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای جبران و رفع مشکلات و کمبود بیمارستان‌های گیلان در حوزه تجهیزات پزشکی و لوازم مخصوص رایزنی‌های گسترده‌ای با وزارت بهداشت و درمات انجام شده است عنوان کرد: ادامه پویش در خانه بمانیم سخت است اما با این حال انتظار داریم مردم برای شکست کرونا نسبت به آن وفادار باشند.

Share