مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ریزش برداری ۸ هزار مترمکعبی محورهای گیلان | بارش ۴۰ سانتی برف در اسالم-خلخال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۳۸ مورد ریزش و رانش در محورهای اصلی، فرعی و روستایی کوهستانی استان داشتیم، گفت: این ریزش ها و رانش ها در هشت شهرستان به وقوع پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سبحان  الله علیپور با اشاره به بارش برف و باران در گیلان از دو روز گذشته، اظهار کرد: از ابتدای وقوع بارش ها شاهد ریزش و رانش و انسدادهای موقت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی کوهستانی استان بودیم.

وی افزود: با اعزام به موقع اکیپ های راهداری و تلاش بی وقفه راهداران استان نسبت به جمع آوری و پاکسازی محورهای مذکور در دقایق اولیه در قالب ۸۰۰۰ مترمکعب ریزش برداری اقدام شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای گیلان با بیان اینکه طی بارش های اخیر علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از محورها، ۳۸ مورد ریزش و رانش در محورهای اصلی، فرعی و روستایی کوهستانی داشتیم، گفت: این ریزش ها و رانش ها در شهرستان های رودبار، رودسر، رضوانشهر، املش، آستارا، لنگرود، فومن، شفت و ماسال به وقوع پیوست.

علیپور از اعزام اکیپ های عملیاتی راهداری و پاکسازی محورهای مذکور به صورت بی وقفه و شبانه روزی توسط راهداران استان خبر داد و اضافه کرد: راهداران اقدام به برفروبی نیز کردند.

وی به آمار بارش برف در محورهای کوهستانی استان اشاره کرد و متذکر شد: طی این مدت شاهد بارش برف در محورهای کوهستانی شهرستان های ماسال، تالش، رضوانشهر، رودسر، سیاهکل و رودبار بودیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای گیلان، بیشترین ارتفاع بارش ها را مربوط به محور اسالم به خلخال با ۴۰ سانتیمتر برف دانست و خاطرنشان کرد: راهداران استان با تلاش بی وقفه خود بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای برفگیر و کوهستانی استان را در محورهای پونل – خلخال(رضوانشهر)، اسالم – خلخال( تالش)، ماسال – گیلوان(ماسال)، سیاهکل – دیلمان(سیاهکل) و ارتفاعات رودسر طی دو مرحله برفروبی کردند.

علیپور با بیان اینکه ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه وسیله نقلیه اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین در محورهای استان مستقر و آماده اجرای عملیات راهداری هستند، گفت: از عموم مردم می خواهیم وقوع هرگونه ریزش و رانش در محورهای ارتباطی استان را به شماره ۳۳۳۱۱۱۱۱ و یا سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا راهداران به موقع برای اجرای عملیات راهداری اعزام شوند.

Share