معاون دادگستری گیلان تأکید کرد:

در مرحله مقابله و مدیریت کرونا هستیم | بحران کرونا نباید به فرصتی برای سوءاستفاده تبدیل شود

معاون دادگستری گیلان، کرونا را یک رخداد تلخ دانست که مردم جهان با آن مواجه هستند و تصریح کرد: در مرحله مقابله و مدیریت کرونا هستیم؛ نه کنترل. البته استان گیلان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد، اما به معنی عبور از بحران نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جان احمد آقایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ارزش حیات انسان در آیه ۳۲ سوره مائده، اظهار کرد: محتوای قرآن بر یک اصل استوار است و آن حرمت نهادن به حیات انسان هاست.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم چگونه زیستن را برای بشریت تبیین فرموده است، افزود: دفع ضرر یکی از قواعد آموزه های اسلام بوده که مورد پذیرش همه ادیان الهی است. در واقع دفع ضرر عقلا و شرعا واجب و اضرار به غیر حرام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، کرونا را یک رخداد تلخ دانست که مردم جهان با آن مواجه هستند و تصریح کرد: امروز شرایط اضطراری است و بنا بر نظر متخصصین امر در مرحله مقابله و مدیریت کرونا هستیم؛ نه کنترل. البته استان گیلان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد، اما به معنی عبور از بحران نیست.

آقایی، توجه به اصل ۵۷ قانون اساسی را فصل الخطاب دانست و عنوان کرد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا امر حاکمیتی است و ضمانت اجرا دارد تا حیات مردم حفظ شود.

وی آموزش را یک امر تعطیل ناپذیر دانست که از بدو تولد تا لحظه مرگ با انسان است و یادآور شد: در وضعیت اضطراری امروز از تکنولوژی های فضای مجازی برای تداوم امر آموزش استفاده کردیم لذا می توانیم مسائل و محتواهای دینی را وارد فضای مجازی کنیم و در فرصت ماه رمضان از آن بهره بگیریم.

معاون دادگستری گیلان، آسیب های حاصل از ویروس منحوس و وحشی کرونا را متوجه حوزه اجتماعی نیز دانست و بیان کرد: کمک های لازم به خانواده های نیازمند جهت برخورداری از فرصت آموزش فرزندان در فضای مجازی صورت گیرد تا شاهد بروز فاصله طبقاتی و نگرانی و افسردگی دانش آموزان نباشیم.

آقایی، با بیان اینکه بحران کرونا نباید به فرصتی برای سوءاستفاده از انفال تبدیل شود، گفت: کاهش فشار روانی بر خانواده های عزادار کرونایی و افراد بیکار و معتاد از طریق ارائه مشاوره های غیر حضوری روانشناسی ضروری است.

Share