عبدالرضا عزیزی: باید معیشت کارگران را تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم

برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید به شیوه نظامی عمل کرد | پیشگیری مقدم بر درمان است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بهترین شیوه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشگیری عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید همانند چین نظامی عمل کنیم نه پلیسی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جزو ۶ الی ۷ کشوری بود که به صورت وسیع درگیر شیوع ویروس کرونا شد، از زحمات و خدمات دولت، کادر درمان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی، استانداران و فرمانداران تشکر کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنترل ویروس کرونا می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، ادامه داد: اگر ما رفتاری مانند دولت چین در ووهان داشتیم، به طور قطع می‌توانستیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم که البته باید مقدمات آن فراهم می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه علت موفقیت چین در ووهان نظامی‌ عمل کردن دولت چین بود، تأکید کرد: چین حتی پلیسی عمل نکرد بلکه با رفتاری نظامی خروج مردم از منازل را ممنوع و آذوقه آنها را تأمین کرد، ما نیز باید در ایران معیشت کارگران را تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم.

عزیزی با بیان اینکه چین با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون جمعیت توانست ویروس کرونا را کنترل کند، افزود: به طور قطع ما با ۸۰ میلیون جمعیت امکان کنترل آن را خواهیم داشت، به طور مثال ما در روز سیزده به در توانستیم با کنترل شرایط مردم را در خانه‌ها ماندگار کنیم.

وی با بیان اینکه هر روز هزار تا دو هزار نفر به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا اضافه می‌شود، تأکید کرد: اگر ما به گونه‌ای رفتار کنیم که در شرایط مزمن قرار گیریم آسیب آن متوجه اشتغال، تولید، مردم همراه با افزایش استرس خواهد شد.

عزیزی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم باید نظامی عمل کنیم، افزود: در این راستا قوای سه‌گانه و تمام دستگاه‌های ذیربط باید کنار هم نشسته و تصمیم‌گیری قاطع داشته باشند، در این زمینه بهترین شیوه این است که خرج و مخارج مردم را به مدت یک ماه تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: هزینه پیشگیری یک سوم درمان و بهترین شیوه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

Share