نماینده مردم رشت: دشمن قداره بندی داریم‌ که کمر به قتل کشور بسته است

باید واقعیت تحریم را به مردم گفت | مقصر اصلی همه مشکلات اقتصادی کشور، ترامپ است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: در بحران‌کرونا وقتی صحبت از قرنطینه می شود باید بتوان نیازهای مردم را تأمین کرد آیا می توان به همه ایران حقوق داد؟ معلوم است خیر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در رابطه با تحریم های آمریکا در شرایط بحران کرونا گفت: اینکه کجا هستیم و چرا هستیم دو موضوع مورد بررسی در شرایط تحریم است اما با توجه به شرایط موجود اصلا وقت چراها نیست، با آدمی به نام ترامپ رو به رو هستیم. برخلاف اینکه می گوید قصد ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران را ندارد اما کاملا هدفش ساقط کردن ایران است و ازدستگاه دیپلماسی و سیاسی آمریکا وحشت دارد تا دست او رو شود. ترامپ می‌خواهد حرف اول و آخر را در دنیا بزند و طاقت هیچ مخالفتی را ندارد مخصوصا مخالفت بیگانه را. آمریکا ایران را کشوری می‌داند که دیر یا زود به سراغش خواهد آمد و مزاحمت‌های وحشتناک را برایش ایجاد کرده و می‌کند. ترامپ در قبال ایران شمشیر را از رو بسته و در این شرایط، زمان بحث‌های سیاسی نیست. دشمن قداره بندی داریم‌ که کمر به قتل کشور بسته است و همه باید ید واحد برای مبارزه با ترامپ شوند. ترامپ انصافا دروغگوی بزرگی است البته او یک سیاستمدار بوده و مجبور است دروغ بگوید اما نباید ما در چاه ترامپ بیفتیم.

او گفت: ترامپ بدترین شرایط را برای کشور ایجاد و مقصر اصلی همه مشکلات اقتصادی کشور، ترامپ است. قبل از کرونا در خرید داروی بیماری های خاص دچار مشکل بودیم در سفری که داشتم به عین دیدم که داروی سرطان کبد و… را از ما دریغ می کردند و زمانی که مطرح می کردیم بیماران ما شرایط خوبی ندارند و جان خود را ازدست می دهند با این پاسخ که مشکل خود را با آمریکا حل کنید مواجه می‌شدیم. در این مقطع تحریم‌های آمریکا شدت کرونا را افزایش داد توان اقتصادی ما به دلیل تحریم‌ها و تنش و درگیری‌ها در منطقه و خارج از منطقه، قوی نیست.

نماینده مردم رشت توضیح داد: وسط یک جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ اقتصادی شهید اقتصادی داریم. نمی‌توانیم پاسخگوی خیلی از نیازهای مردم باشیم. در بحران‌کرونا وقتی صحبت از قرنطینه می‌شود باید بتوان نیازهای مردم را تأمین کرد آیا می‌توان به همه ایران حقوق داد؟ معلوم است خیر. باید در این شرایط اقتصادی با مردم صادقانه صحبت کرد باید واقعیت تحریم ها را به مردم گفت و بگوییم دنیا ترس از آمریکا دارد چون وزن مراوده اقتصادی آنها با آمریکا زیاد است. دنیا ایران را جا گذاشته است.

او گفت: نمی‌توان به آمریکا امیدی برای رفع تحریم ها داشت. ترامپ بسیار تلاش کرد تا به این نقطه برسد و موفق هم عمل کرد اما خیلی‌ها می‌خواهند، پای دولت و مجلس را در این شرایط وسط بکشند. نباید بقچه غم بغل کرد باید هزینه های دعوا با ترامپ و آمریکا را برای مردم ترسیم کرد. ترامپ قصد قتل ملت ایران را دارد باید به مردم گفت که راه برگشتی نداریم.
جعفرزاده مطرح کرد: اینکه رئیس جمهور برای مردم آسیب دیده در بحران کرونا مبلغی را اختصاص دادند اقدام خوبی است اما کشور کسری بودجه دارد و پول اضافه ندارد. در چهار دهه اخیر بالاترین کسری بودجه را در سال ۹۹ خواهیم داشت سال ۹۹ به خودی خود بدون کرونا سال سخت اقتصادی است و کشور درآمد مازاد ندارد. این اقدام در این شرایط از این جیب به آن جیب است. در سال ۹۹ برخی برنامه های عمرانی کنار گذاشته می شود. دستور رییس جمهور به آقای دژپسند برای واگذاری بخش اعظم دولت دستور درستی بود البته باید مراقب بود چوپ حراج به آن‌‌ نخورد. در واگذاری اموال غیر منقول در سال ۹۹ هزار و سیصد و ده درصد افزایش رقم در بودجه دیده شده گرچه تحقق آن سخت است اما باید به دولت کمک کرد‌.

او در رابطه با اینستکس گفت: نگاه من به اینستکس مثل تهویه هوای اضطراری است که شاید روزی به درد بخورد. اینستکس بدون لوایح چهارگانه فاقد معنا است ولی باید باشد اما نباید به آن تکیه کرد.

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که با عدم تصویب لوایح در مجمع چقدر اینستکس می تواند موفق عمل کند گفت: در مورد مجمع تشخیص نظر مساعدی ندارم. مجمع تشخیص، مصلحت نظام را ندید و احساسی و شعاری عمل کرد. شعار زدگی اجتماعی نباید به بزرگان کشور غلبه کند که مصلحت نظام جمهوری اسلامی در دست آنهاست.

Share