معاون توسعه وزارت بهداشت خبر داد

استخدام ۴۵۰۰ پرستار در اسفند | وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان برنامه و بودجه در اواخل سال ۹۸ حدود سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سید کامل تقوی نژاد روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد،افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از از این اعتبار برای خرید دانشگاههای علوم پزشکی از محل خرید از شرکتهای داخلی هزینه می شود که شامل شامل کالاهای مصرفی و غیر مصرفی می شود.

وی گفت: علاوه بر آن حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت مردمی در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است.خیرینی بودند که کمک کردند در شرایط فعلی برای جلب اعتماد مردم نماد نیکوکاری در بورس اوراق بهادار تعریف شده است.

وی افزود: سهام کرونا یک  و کرونا دو تعریف شده است. در کرونا یک سهام خریداری می شود در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد. در کرونا دو فرد سهام را می گیرد و منافع آن در اختیار نظام سلامت قرار می گیرد.

تقوی نژاد گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم به عنوان پاداش رئیس جمهوریبرای کارکنانی که در صف اول مبارزه با کرونا بودند اختصاص پیدا کرد که قبل از عید انجام شد.

وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی

معاون وزیر بهداشت درباره کمک های خارجی نیز گفت:کمک های خارجی هم داشتیم و ایرانیانی از خارج از کشور کمک های غیر نقدی زیادی داشتند. از سال ۲۰۰۵ به این طرف برای اولین بار وام بانک جهانی را دریافت می کنیم که ۵۰ میلیون دلار است و مقدمات آن انجام شده است و کارهای اولیه آن با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انجام می شود و با همکاری سازمان بهداشت جهانی از این محل تجهیزاتی خریداری می شود.

وی ادامه داد: ۱۳۰ میلیون یورو هم از بانک توسعه اسلامی برای برای تجهیز منابع گرفته می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: برای افزایش حقوق همکاران در اسفند سال ۹۸ در زمان مبارزه با کرونا افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان غیر هیات علمی  دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد و حقوق همکاران تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار این افزایش برای کارکنان قراردادی و شرکتی هم افزایش پیدا کرد. همیشه افزایش ها شامل نیروهای رسمی می شد این بار همه نیروها با هر عنوانی در وزارت بهداشت باشند مشمول این افزایش قرار می گیرند

تقوی نژاد گفت: تشویق همکاران هم در پرونده آنها ثبت می شود. مرخصی تشویقی هم برای افرادی که در مبارزه با کرونا بودند در نظر گرفته می شود. و این خدمات در ارزشیابی همکاران و ارتقا رتبه آنها به عنوان ارشد، خبره و عالی لحاظ می شود و متناسب با کیفت کار آنها قرار شد به آنها پاداش پرداخت شود.

وی ادامه داد: مهمترین مساله ای که مطالبه کادر پرستاری بوده و در ملاقات با رهبری نیز در سال گذشته مطرح شد. تفکیک اضافه کار و کارانه ساعتی این همکاران بود که انجام شد البته تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هنوز انجام نشده، مکاتبه ای با سازمان امور استخدامی هم انجام شده و در حال پیگیری است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آبان ۹۸ آزمونی برای استخدام برگزار شد و قرار بود ۱۰ هزار نفر استخدام شوند که اعلام نتیجه آن با ایام مبارزه با کرونا مواجه شد. اسفند نتیجه این آزمون اعلام شد. لازم بود افراد قبول شده مراحل جذب و گزینش را طی می کردند و چند ماهی باید منتظر می ماندند اما در اسفند ماه به دانشگاههای علوم پزشکی اجازه داده شد این افراد بدون طی مراحل گزینش بکارگیری شوند و تعداد زیادی از این افراد در دانشگاههای علوم پزشکی در حال خدمت هستند. البته ممکن است بعدها در شرایط عادی تر گزینش شوند.

استخدام ۴۵۰۰ پرستار در اسفند

وی گفت: ۱۰ هزار نفر در اسفند استخدام کردیم. ۴۵۰۰ نفر پرستار بودند. ۲۵۰۰ نفر از مجوزهای سابق و سه هزار نفر هم از استخدام مراحل قبل اضافه می شوند از این سه هزار نفر بیش از دو هزار نفر کادر پرستاری خواهند بود و افرادی که با قراردهای ۸۹ روزه آمده اند در مراحل بعدی در اولویت استخدام هستند کسانی که در ایام خطر همکاری می کنند برای آنها امتیاز ویژه در نظر می گیریم و به عنوان همکاران آینده تعریف می شوند.

تقوی نژاد در مورد تشویقی های هزار تومانی یا ۱۰ هزار تومانی به پرستاران گفت: شاید بی سلیقگی های در برخی تشویقی ها بوده باشد قطعا تشویق هزار تومانی و ۲۰ هزار تومانی در شأن پرستاران نیست و حتما رسیدگی می شود.

تقوی نژاد اضافه کرد: مجوز تمدید طرح پزشکان و پرستاران به دانشگاههای علوم پزشکی تفویض اختیار شد.۱۹ هزار و ۴۲۶ نفر داوطلبان امدادرسانی نیز در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردند. ۲۰۰ پزشک مشمول طرحی نیز از اپتدای اسفند به دانشگاهها و مناطق محروم اعزام شدند و ۷۲۵ کارشناس پرستاری مشمول قانون طرح نیز به دانشگاهها اعزام شدند.

وی گفت: ۲۷ اسفند ۹۸ بخشنامه جداسازای کارانه و اضافه کار نیز ابلاغ شد. سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز به دانشگاهها پرداخت شد که از سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته وصول شد.

Share