سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

یک میلیون گیلانی در سامانه سلامت ثبت نام کردند | دارو به اندازه کافی در مراکز درمانی موجود است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ثبت نام یک میلیون گیلانی در سامانه سلامت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا نقی‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ثبت نام یک میلیون گیلانی در سایت سلامت و بررسی وضعیت آنان تاکنون خبر داد و گفت: با ثبت نام در سایت سلامت به آدرس https://Salamat.gov.ir، اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی انجام و اقدامات درمانی به موقع ارایه می شود.

نقی‌پور با اشاره به بسیج امکانات در گیلان برای ارایه خدمات به بیماران حاد تنفسی افزود: مردم در مراکز ارایه خدمات ویژه بیماری های حاد تنفسی روزانه پذیرش می شوند بنابراین هنوز وضعیت ما فراگیر است و آن دسته که علایم حاد تنفسی دارند، سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند و از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در گیلان اظهار داشت : به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مردم باید از حضور در مراکز پرازدحام خودداری کنند تا روند چرخش بیماری متوقف شود.

وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم که در تجمع ها به هیچ وجه حضور نیابند و ضمن اینکه انتظار داریم بصورت اختیاری در خانه ها قرنطینه شوند، تأکید می کنیم که با رعایت بهداشت فردی شامل شستن مرتب دست ها با آب و صابون ، در قطع انتشار ویروس کرونا در جامعه همکاری نمایند.

نقی‌پور در ادامه با اشاره به پویش همبستگی ملی – سلامت همگانی از مردم خواست تا با هدف پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابله با بیماری کرونا نسبت به تکمیل پرسشنامه در سایت سلامت به آدرس https://Salamat.gov.ir اقدام و به این پویش بپیوندند.

وی یاد آور شد: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام می شود و اقدامات درمانی به موقع ارایه خواهد شد.

نقی‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا از عموم مردم خواست تا نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهمیت حفظ جان پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با کرونا اظهار داشت: هیچ پرستار و بیماری بدون حفاظت فردی بالای سر بیمار نمی رودو این مهم خط قرمز ما است.

نقی‌پور در پایان اظهار داشت: دارو به اندازه کافی در همه مراکز درمانی استان موجود است و از این نظر هیچ نگرانی وجود ندارد.

Share