مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛

گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن شعار نوروز ۹۹ است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : ” گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن ” بعنوان شعار نوروز ۹۹ انتخاب شده و شهرستان های استان باید در تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری استان میراث کهن فرهنگ و تمدن این سرزمین را مورد اهتمام قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه ۵۸ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی ثبت شده در فهرست آثار جهانی متعلق به استان گیلان است، افزود : غار دربند رشی در اطراف سایت سیاهرود رودبار قدیمی ترین سکونتگاه انسان در ایران با بیش از ۲۳۰ هزار سال شناسایی شده که خود نشانگر حضور طولانی مدت انسان در این منطقه از جنگل ها است.
وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ماهیت صنعت گردشگری در کشور فرهنگی و تاریخی است، حفاظت از جنگل‌های هیرکانی و دیگر میراث کهن استان می تواند سهم زیادی در معرفی حرفه ای و شایسته طبیعت فرهنگ و تمدن ایران زمین، به زبان های مختلف در سطح بین المللی داشته باشد و این موضوع زمینه جذب گردشگر و رونق اقتصادی برای استان و جوامع محلی نزدیک به سایت ها را داشته باشد.
وی، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های خوراک در شهرستان های مختلف، آئین های بومی و فرهنگی و برنامه های نوروزگاه را از دیگر اقدامات و برنامه های نوروزی گیلان عنوان کرد.
امیر انتخابی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری نباید تنها به دستگاه متولی اکتفا کرد بلکه همه دستگاه ها باید برای توسعه گردشگری پای کار بیایند، عنوان کرد: بخشنامه های نوروزی به کلیه مراکز گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان نوروزی ارسال شده است.
نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.
گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

Share