آیت‌الله فلاحتی در دیدار نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت:

پزشکان و پرستاران با زحمات اخیر محبوب‌تر شده‌اند | مردم در تهیه ماسک با مشکل مواجه هستند

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی بیماران و مخصوصا خانواده هایشان به ما مراجعه می کنند و از کمبود امکانات پزشکی گلایه دارند، خاطرنشان کرد: مردم در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مهدی شادنوش نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی پرستاران، پزشکان و کادرهای درمانی در ایام اخیر اظهار کرد: خداوند را شاکریم که وفاق و همدلی خوبی بین مردم ما موجود است و در این روزهایی که مردم درگیر ویروس کرونا شده اند، حضور امید بخش پرستاران و پزشکان در کنار بیماران آنان را محبوب تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد همواره می خواهند به مردم و کشور آسیب برسانند، گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای با آلوده نمودن فضای مجازی کاری کنند مردم به پزشکان و پرستاران زحمت کش حتی ذره ای گمان نادرست کنند.

امام جمعه رشت به آموزه های اسلام درخصوص بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: قبلا هم گفته ایم اگر شخص مسلمانی از دنیا برود غسل، کفن، نماز و دفن او واجب است و اگر پزشک متخصص مومن و متعهدی بگوید آن میت مبتلا به بیماری کرونا بوده است و نمیتوان غسلش داد، آن‌ وقت باید میت را تیمم بدل ازغسل داده و نماز نیز حتما بر ایشان خوانده شود.

وی با بیان اینکه بعضی بیماران و مخصوصا خانواده هایشان به ما مراجعه می کنند و از کمبود امکانات پزشکی گلایه دارند، خاطرنشان کرد: مردم در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه هستند.

آیت الله فلاحتی در ادامه تاکید کرد: متولی توزیع اقلام پزشکی و ضدعفونی در استان گیلان فقط باید دانشگاه علوم پزشکی باشد و در این زمینه همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت بوده و با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از مردم خواست در ضدعفونی منازل و معابر اسراف و افراط نکنند وهمچنین ابراز نمود: رسانه ها بخصوص صدا و سیما در این ایام بیایند به کارهای خیر و خداپسدانه مردم بیشتر مانور داده و بپردازند تا آرامش بهتری از جهت روحی و روانی در مردم حاکم شود.

برخی افراد سودجو نمی گذارند اقلام پزشکی راحت‌تر به دست مردم برسد

مهدی شادنوش نیز در این دیدار اظهار کرد: اطلاعات و آگاهی آیت الله فلاحتی از جریانات روز و موضوعات استان برایمان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ماموریت ما در استان انسجام کادرهای پزشکی و جذب امکانات لازم و پیگیری امور است، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو نمی گذارند داروها و اقلام پزشکی راحت تر به دست مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا تعداد بیماران مبتلا به کرونا کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این ویروس وقتی وارد بدن انسان می شود، حدودا ۲ هفته طول می کشد تا علائمش را نشان دهد؛ لذا نیاز است مردم دقت های لازم را داشته باشند و با دوستان ما همکاری کنند.

شادنوش با بیان اینکه برخی سیاسیون اصلا درک درستی از شیوع این ویروس ندارند، گفت: این موضوع کرونا یک جنگ تمام عیار است و ما نیازمند حمایت معنوی حضرتعالی و سایر بزرگان هستیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان افزود: اگر خیلی خوش شانس باشیم و طبیعت هم به کمک ما آید، تا پایان اردیبهشت ۹۹ پرستاران و پزشکان ما درگیر این بیماری در بیمارستانها خواهند بود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از به ثمر نشستن زحمات کادرهای پزشکی در دفع کرونا از جامعه اظهار داشت: ان شاالله با دعای خیر شما و مردم عزیزمان به زودی از بحران پیش آمده عبور خواهیم کرد.

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به بیان آخرین گزارشات و اقدامات انجام شده پرداخت.

Share