حضرتی در نامه ای خطاب به روحانی:

نه تنها دولت که دیگر عناصر تصمیم ساز در وضعیت بغرنجی که برای مردم پیش آمده سهیم هستند

الیاس حضرتی در نامه ای خطاب به روحانی نوشت: استان گیلان به دلیل ضعف در امکانات زیربنایی و استراتژی نادقیق وزارت بهداشت فرصتهای به هنگام را از دست داده است.غلبه مدیریت غیربومی و ناآشنایی با نیازهای استان کار را سخت تر هم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، الیاس حضرتی نماینده اسبق رشت در مجلس و نماینده فعلی تهران در پی بحران کروناویروس در استان گیلان خطاب به روحانی نامه نوشت.

در متن نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

اینک که این نامه را برایتان می نویسم، شهر زیبای من رشت، درگیر یکی از بحرانی ترین روزهای تاریخ حیات خویش است.سرزمینی که عمری سخاوتمندانه با طبیعت بکر و زیبای خویش پذیرای ایرانیان عزیر بوده در چنبره ای از مصائب مختلف گرفتار شده است.شهر رشت و استان گیلان پیش از بحران کرونا درگیر بحران برف شده بود. هنوز کمر از آن بلیه راست نکرده بود که با بی تدبیری قابل پرسش و تامل مدیران مسئول در وزارت بهداشت و وزارت کشور و دیگر نهادهای تصمیم گیر، گرفتار مصیبت کرونا شده است.پرسش اول که ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده این است که آیا متولیان امر در ارائه اخبار و زمان دقیق اطلاع آنها از ورود این بیماری به قم صادق بوده اند یا خیر؟ اگر متوجه این بلیه شده بودند چرا شهر قم را قرنطینه نکرده و اقدامات احتیاطی و کنترل کننده را با تاخیر آغاز کردند؟

چرا به کاسه لیسان و متحجران و دیوار لیسان اجازه مانور و تخریب چهره دین و حکومت دینی داده شد؟

به نظرم نه تنها دولت که دیگر عناصر تصمیم ساز در این میانه مقصرند و در وضعیت بغرنجی که برای مردم پیش آمده سهیم هستند.

جناب آقای دکتر روحانی

استان گیلان به دلیل ضعف در امکانات زیربنایی و استراتژی نادقیق وزارت بهداشت فرصتهای به هنگام را از دست داده است.غلبه مدیریت غیربومی و ناآشنایی با نیازهای استان کار را سخت تر هم کرده است.انتصاب نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت از استانی دیگر و تغییر یک هفته ای وی نشان از این مدیریت کارآمد! دارد.

سن بیمارستان های رشت بالاست.علیرغم مجاهدت مدیران و کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان های پورسینا و رازی و همکاری وزارت تعاون،کار ور فاه اجتماعی در به اختیار نهادن بیمارستان رسول اکرم(ص) با کمبود تخت و امکاناتی چون آی سی یو و تجهیزات مربوطه، تخت، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و لباس های ایزوله نیازمندیم.

گیلان از سبز بودن خود ضربه های زیادی خورده است.این امر سبب شده در سالهای پس از انقلاب در نتیجه این نگرش از استان اول به یکی از توسعه نایافته ترین ها بدل شود و این قطعاٌ حاصل کارنامه همه ماست!

جناب رئیس جمهور!

در شرایط اضطراری فعلی، اختصاص بودجه در خور، راه اندازی فوری بیمارستان صحرایی و تامین مایحتاج مورد نیاز، حمایت و تقویت کادر پزشکی و پرستاری، بهره بردن از انجمن های داوطلب و مردم نهاد، استقرار نماینده تام الاختیار با امکانات  مناسب و سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان برای ارزیابی دقیق وضعیت استان گیلان می تواند وضعیت را تا حدودی ترمیم نماید.

من برای هرگونه مساعدت و معاضدتی در این زمینه در کنارتان هستم.

با آرزوی موفقیت دولت و ملت برای شکست ویروس کرونای و بازگشت ترنم زندگی به جامعه ایران

 

الیاس حضرتی

نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی

Share