به همراه تیم ملی در مسابقات ژاپن

شمشیرباز گیلانی مقام نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد

مرتضی ورزلدوست، مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: محمد رهبری شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی مقام نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رهبری شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی مقام نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: رهبری که به همراه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن حضور داشت، سرانجام موفق به کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

مرتضی ورزلدوست افزود: این ورزشکار ملی پوش و شایسته استان گیلان به همراه سایر اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران درخشش خوبی در رقابت های قهرمانی آسیا داشتند و با برتری برابر رقبای قدرتمند خود به دیدار نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: محمد رهبری که یکی از بازیکنان تاثیرگذار و اصلی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران محسوب می شود، در دیدار فینال رو در روی تیم کره جنوبی قهرمان جهان و قهرمان المپیک قرار گرفت که سرانجام در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ مغلوب این حریف خود شد و روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جریان این مسابقات ابتدا برابر تیم های عربستان و تایلند به پیروزی دست یافته و در دیدار نیمه نهایی نیز رو در روی تیم قدرتمند چین قرارگرفت.

به گفته ورزلدوست؛ رهبری ورزشکار شایسته گیلانی به همراه سایر ملی پوشان تیم شمشیربازی ایران در مرحله نیمه نهایی توانست تیم ملی چین را که به تازگی یک مربی گران قیمت فرانسوی را در اختیار گرفته، شکست داده و به فینال راه یابد.

علاوه بر حضور محمد رهبری در تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی دیگر اعضای این تیم را تشکیل می دادند که با هدایت پیمان فخری در رقابت های قهرمانی آسیا حضور یافتند.در رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا، زبده ترین ورزشکاران این رشته از کشورهای قاره کهن حضور داشتند که در اسلحه های مختلف در ژاپن با هم به رقابت پرداختند.

Share