مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

تصمیمی برای تغییر تقویم آموزشی اتخاذ نشده| تلاش می‌کنیم امتحانات بدون تاخیر برگزار شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد حجم کتاب‌های درسی تدریس شده و با بسته‌های آموزشی که پیش‌بینی شده، با هماهنگی استان‌ها تلاش می‌کنیم، سال تحصیلی را به موقع تمام کنیم و امتحانات بدون تاخیر برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، «عباس سلطانیان» مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش  در واکنش به گلایه برخی والدین از کیفیت آموزشی برنامه‌های درسی در شبکه آموزش و بعضا جلو یا عقب بودن برخی مطالب درسی به نسبت دروسی که دانش آموزان در مدرسه گذرانده‌اند گفت: تعداد مدارس ما در شاخه نظری در سطح کشور بیش از دوازده هزار مدرسه است؛ طبیعتا وقتی بخواهیم درس را شروع کنیم، این امکان وجود دارد که تعدادی از مدارس جلوتر یا عقب‌تر از درسی باشد که از طریق تلویزیون ارائه می‌شود و از هر جا که بخواهیم شروع کنیم، چنین وضعیتی خواهد بود.

سطانیان در ادامه بیان کرد: ما به همکارانمان که اکثرا سرگروه‌های درس یا مولفان کتاب هستند، اعلام کردیم بر اساس بودجه بندی که مشخص است و به مدارس ابلاغ شده از جایی شروع کنند که احتمال می‌دهند، بیشترین تعداد دانش‌آموزان تا آنجا درس را خوانده باشند. نکته دیگر هم این است که وضعیت تعطیلی مدارس در استان‌ها یکسان نیست؛ یعنی شهر تهران تعطیل شده، ولی بعضی از استان‌ها تعطیل نشدند و طبیعتا درس تعدادی از دانش آموزان جلوتر و برخی عقب‌تر است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس زمان‌بندی و آن میزان دروسی که باید تا هفته سوم بهمن ماه ادامه پیدا می‌کرد، همکاران ما شروع به تدریس کردند. این تدریس‌ها در سطح کتاب‌های درسی برای همه دانش آموزان کشور است و فقط برای دانش آموزان مدارس خاص یا مدارس دولتی نیست. سعی کردیم محتوای تدریس‌ها بر مبنای کتاب‌های درسی باشد.

وی تاکید کرد: همکارانی که تدریس می‌کنند از بهترین‌ها و سرگروه‌های آموزشی درس‌ها هستند. مضاف بر این برای آن که ببینیم کیفیت کارشان به چه صورتی است از دبیرخانه‌ها و سرگروه‌های درسی کشوری‌مان خواستیم تمام تدریس‌ها را ببینند و به آنها فرم‌های امتیازبندی داده‌ایم تا نظرشان را در فرم‌ها بیان کنند. اگر ایرادهایی در تدریس ببینیم آن را به همکاران‌مان اطلاع می‌دهیم و سعی می‌کنیم همکاران بهترین کیفیت را در تدریس‌شان داشته باشند.

سلطانیان در پاسخ به این سوال که معلمانی که انتخاب کرده‌اید بر چه اساسی انتخاب شدند و آیا عموما از تهران هستند؟ گفت: خیر، ما از معلمان و دبیران اداره کل شهر تهران، اداره کل شهرستان‌های تهران و استان البرز استفاده کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تقویم آموزشی در آموزش و پرورش تغییر کند؟ گفت: خیر، ما فعلا روی این قضیه کاری نکردیم؛ به جهت این که اگر قرار باشد در این رابطه تصمیمی بگیریم به این بستگی دارد که دانش آموزان چه مدت تعطیل باشند. تاکنون بیش از هفتاد درصد حجم کتاب‌های درسی تدریس شده و با بسته های آموزشی که پیش بینی شده، با هماهنگی استان‌ها تلاش می‌کنیم سال تحصیلی را به موقع تمام کنیم و امتحانات بدون تاخیر برگزار شود. اگر برای بعد از عید اتفاقات دیگری بیافتد باید در آن زمان تصمیم گیری کنیم و فعلا در دستور کارمان نیست.

سلطانیان درپاسخ به اینکه بعد از بازگشایی مدارس چه ارزیابی از دانش آموزان صورت می‌گیرد تا بدانید برنامه‌های آموزشی تلویزیون را دنبال کرده‌اند؟ گفت: این مساله یکی از چالش‌های ماست، اما با تلویزیون نمی‌توانیم چنین چیزی را ارزیابی کنیم. روز گذشته با معاونین آموزش متوسطه استان‌ها ویدئو کنفرانس داشتیم، آنها را مأمور کردیم با جلساتی که با مدیران مدارس خواهند داشت از مدیران مدارس بخواهند این اطلاع رسانی را به دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشند و با دانش آموزان ارتباط دائمی برقرار کنند؛ این ارتباط می‌تواند از طریق پیامک یا تماس‌های تلفنی برقرار شود.

میرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دانش‌آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، اما این که چقدر استفاده کردند یا نه بیشتر به مسئولیت سنگینی که خانواده‌ها دارند برمی‌گردد، از این رو آنها باید با ما همراهی کنند.

Share