نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛

بستری ۱۱۰۰ بیمار در گیلان؛ مردم صدای دردمندانه کادر پزشکی را برای در خانه ماندن بشنوند

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت کرونا در گیلان با ابراز نگرانی شدید از ترددهای بین شهری و درون شهری خواستار توجه جدی مردم به توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمد حسین قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه علی رغم همه هشدارها، دغدغه ها، خواهش ها و اطلاع رسانی ها مبنی بر ضرورت کاهش ترددها در درون شهرها و پرهیز از سفر شاهد افزایش رفت و آمدها هستیم.

وی عنوان کرد: تاکید و درخواست عمومی از مردم آن است که در ایام عید در خانه ماندن بهترین تضمین برای سلامتی خود و خانواده هاشان است.

قربانی با اشاره به اعلام پلیس راه مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی سفرها در این ایام نسبت به سال قبل گفت: باید این کاهش ۱۰۰ درصدی بود اما متاسفانه این حجم گسترده مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهرها وجاده ها در این شرایط برای جامعه پزشکی ما دردی جانکاه است.

وی توضیح داد: کادر درمانی ما با همه توان و گذشتن از جان خود طی روزها و هفته های گذشته تلاش خستگی ناپذیر و مضاعفی کرد تا توانست در بسیاری از استان ها تا حدودی حریف این ویروس در میدان مبارزه باشند و سیر صعودی وحشتناک شیوع کرونا را که می رفت فاجعه بار شود تا حدودی تثبیت کردند.

 

خستگی مفرط کادر درمانی و بیش از ۱۰ شهید خدمت

قربانی ادامه داد : اما اینک با این حجم عظیم سفرها و نیز افزایش ترددهای درون شهری، به شدت نگرانیم بعد از آن اپیدمی عجیب و غریب دوباره بحران دیگری در این حوزه متوجه جامعه شود.

وی تصریح کرد : بار دیگر تاکید می کنم به طور قطع جامعه بهداشت و درمان ما با خستگی مفرطی که دارد و کمبود امکانات و تجهیزات و تخت های بیمارستانی نمی تواند پاسخگوی بحران جدیدی باشد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه فقط کادر درمانی گیلان تا کنون در این مبارزه بیش از ۱۰ شهید خدمت داشته است، افزود: مردمی که امروز به توصیه ها گوش نمی کنند و در خانه ها نمی مانند باید پاسخگو باشند و امیدواریم صدای دردمندانه ما و کادر درمانی خسته مان را بشنوند.

وی تصریح کرد: ما قوه قهریه ای برای ماندگاری و در خانه نگاه داشتن مردم نداریم و به هر دلیلی نتوانسته ایم پروتکلی را که در برخی کشورها مثل ایتالیا، فرانسه، کره و چین در بحث قرنطینه پیاده شده را اجرا کنیم اما امید ما به مردمی است که در این جنگ بزرگ سربازان خط مقدم ما هستند.

دکتر قربانی افزود: شیوع این ویروس و بیماری، همگانی وبه صورت اپیدمی است و فقیر و غنی، پیر و جوان نمی شناسند باید تک تک آحاد جامعه این حساسیت را درک کرده و پای کار بیایند و بدانند هر یک نفر که رعایت نکند می تواند صدها نفر را آلوده کرده و نه تنها جان خود و خانواده اش را به خطر می اندازد که سایر مردم را هم درگیر می کند و این حق الناس است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت کرونا در گیلان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۱۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت : طی هفته های گذشته با وجود وضعیت وخیم استان در شیوع این بیماری؛ با توجه به اقدامات وتجربه خوب تیم درمانی استان وغربالگری وبیماریابی وسراغ بیماران رفتن و پیگیری درمان آنها در منازل؛ موجب شد تا ورودی به بیمارستان های استان کاهش یابد و این امر جز باهمت بلند تیم بهداشت و درمان و از خودگذشتگی آنان و نیروهای بسیج و سپاه و سایر دستگاه ها و نیز همت بلند مردم گیلان میسر نشد.

وی تصریح کرد: اما اینک به شدت نگران این هجمه عظیم رفت و آمدهای مردم طی روزهای اخیر هستیم. سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس دو اقدام محوری را تعیین کرده که نخست جدا کردن بیمار از سایرین است که طرح غربالگری ما در این راستا انجام شده و می شود و دوم قطع چرخه شیوع این ویروس است مولفه اصلی آن در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر اضطراری است و امروز جز با مشارکت مردم محقق نمی شود.

قربانی ادامه داد: برای کمک به کادر درمانی و مدیریت شرایط، تمامی مرخصی های مدیران را ملغی کردیم و در دانشگاه علوم پزشکی همه مدیران موظف شده اند در محل کار خود حاضر و در لحظه پاسخگوی نیازهای این حوزه باشند تا بتوانیم پشتیبانی لجستیکی مناسبی را از تیم درمانی داشته باشیم.

Share