در رشت صورت می‌گیرد؛

برگزاری رویداد سه روزه استارتاپی گردشگری با رویکرد ICT

در راستای طرح توسعه توانمندی‌های نوآوری و کارآفرینی در سطح استان‌های منطقه دو کشور، رویداد سه روزه استارتاپی با محوریت برآموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای طرح توسعه توانمندی‌های نوآوری و کارآفرینی در سطح استان‌های منطقه دو کشور، رویداد سه روزه استارتاپی با محوریت آموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج در رشت برگزار می‌شود.

جهاد دانشگاهی گیلان با هدف ایجاد اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع انسانی حاضر (نوجوانان و جوانان) و ارتقاء سطح مهارت و توانایی آنان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) این رویدار را برگزار می‌کند.

«میرمسلم رهبر هاشمی» دبیر برگزاری رویداد در این خصوص گفت: پیش‌بینی شده در سال ٢٠٢٠ صنعت گردشگری تبدیل به صنعت اول دنیا شود. در حالیکه ایران پتانسیل‌های زیادی در زمینه گردشگری دارد اما بر اسا آمارها گردشگری تنها ٢/٢ درصد از رشد ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده است. لذا یکی از انتقاداتی که به عملکرد حوزه گردشگری وارد می شود این است که صنعت گردشگری در ایران با امکانات کم و به شکل سنتی پیش می‌رود و همین مساله باعث شده تا ایران برای گردشگران دنیا، آن طور که باید جای شناخته‌شده‌ای نباشد و جذابیت‌ها و پتانسیل‌های موجود آنقدر که باید باعث انتخاب این کشور به عنوان نخستین گزینه‌های گردشگران برای سفر قرار نگیرد.

وی افزود: مشکلات و پیچ و خم‌های حرفه ای در صنعت گردشگری کشور هدف اصلی برگزاری رویدادی از این دست در حیطه کسب و کارهای گردشگری با رویکرد ICT بوده است. به طور مشخص آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرحها از دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

گفتنی است این رویداد در تاریخ ۷ الی ۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ توسط تیم جهاد دانشگاهی واحد گیلان با حمایت ستفا (سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان) و فاوا (سازمان فناوری اطلاعات ایران) در پارک علم و فناوری گیلان برگزار خواهد شد.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رویداد به نشانی swtgilan.ir مراجعه نمایید.

Share