استاندار گیلان تاکید کرد؛

با شیفت‌بندی و دورکاری کارکنان موافقت شود|حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت

استاندار گیلان با تصریح اینکه همه توان خود را برای مقابله با کروناویروس به کار گرفته ایم، گفت: دو مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس در استان گزارش شده و دو نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی، به خانه بازگشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع یکشنبه شب در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس استان که آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز حضور داشت؛ اظهار کرد: مبنای عمل ما در مقابله با ویروس کرونا، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل ها کارشناسی شده است.

وی تصریح کرد: به سبب اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در گیلان از هفته های گذشته جلسه شورای پدافند غیرعامل ، قرارگاه زیستی و مدیریت بحران با یکدیگر ادغام شدند و اکنون هریک از زیر مجموعه ها، وظایف مشخصی را برعهده دارند.

زارع با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظفند بر حسب وظیفه قانونی خود و بر مبنای دستورالعمل ملی عمل کنند، افزود: شیوع این ویروس تنها مرتبط با گیلان نیست، بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از آن مشاهده شده و کارشناسان خبره بر روی بیماری و شیوه درمان آن پژوهش و تحقیق می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر ۲۴ ساعت گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس باید ارائه شود؛ گفت: بسیار خوشحال می شوم نقص ها، کمبودها و مشکلات به بنده گزارش شود تا بتوانیم از اختلالات، پیشگیری کرده و در صورت کوتاهی، برخورد کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همواره به موضوع آموزش، افزایش سطح آگاهی مردم و تلاش برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تاکید دارم که در تحقق این مهم، رسانه ملی نقش موثری ایفا می کند.

وی بر لزوم آگاهی بخشی از سوی رسانه ملی در همه بخش ها نسبت به شیوع ویروس کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رعایت مسائل بهداشتی اهمیت بالایی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد، باید اطلاع رسانی را تقویت کنیم.

زارع تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با این ویروس را در کاهش نگرانی آنها به میزان قابل توجهی موثر خواند و از صدا و سیما خواست در برنامه های پر بیننده، نسبت به روشنگری در خصوص این ویروس و ارائه راهکارهای لازم جهت حفظ سلامتی اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در جهت افزایش سطح پیشگیری از ویروس در صنوف، مراقبت های بهداشتی را انجام دهند.

دکتر زارع اظهار داشت: به سبب اینکه در شرایط خاصی در مقابله با ویروس قرار داریم؛ نهادهای نظارتی، قضایی، دیوان محاسبات و بازرسی نهایت همکاری را با دستگاه های دولتی برای ترک تشریفات یا خرید اقلام مورد نیاز داشته باشند.

وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان، اجرای دورکاری و یا موافقت با تاخیر حضور آنان، اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان از سازمان صمت استان خواست تا موضوع تولید مواد ضد عفونی کننده، ملزومات بهداشتی و صابون را مورد پیگیری قرار دهد و با همکاری اتاق اصناف برای تولید و صادرات به گونه‌ای عمل کنند که در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

وی افزود: به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه ، از فردا حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با استفاده از شیوه های جایگزین صورت گیرد.

دکتر زارع با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری تصریح کرد: باید با تقویت همدلی و هم افزایی بیشتر، شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دهیم و اقدامات خود را اثربخش نماییم.

دکتر زارع اضافه کرد: باید آرامش اجتماعی را حفظ کنیم و جامعه از هرگونه تنش و استرس دور باشد و امروز مهمترین مسئله استان پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و آمادگی مراکز برای پذیرش افزایش یابد.

وی ادامه داد: به منظور تسریع در عملیات مقابله با کروناویروس ، بر اساس مصوبه امشب، دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه های اجرایی به منزله مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و حکم قانون است.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش یادآور شد: پس از نمونه برداری از بیماران مشکوک و بر اساس گزارش وزارت بهداشت، دو مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس در استان گزارش شده و دو نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی ، به خانه بازگشته اند.

Share