رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان خبر داد:

انجام بیش از ۷ هزار ماموریت از ابتدای ماه تاکنون توسط اورژانس گیلان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس با مرکز اورژانس گیلان، گفت: از ابتدای مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس با مرکز اورژانس گیلان، گفت: از ابتدای مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است.

اسدی با اشاره به آماده باش ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان جهت مقابله ویروس کرونا، اظهار کرد: نحوه برخورد با بیماران مبتلا به ویروس کرونا به پرسنل اورژانس ابلاغ شد و مرکز eoc و mcmc اورژانس گیلان به حالت آماده باش کامل در آمد.

وی به افزایش ۴۵ درصدی مأموریت‌های اورژانس گیلان در این مدت اشاره و تاکید کرد: شهروندان فقط برای موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ویروس کرونا با شماره ۴۴۰۱ تماس حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه در شهر رشت ۴ دستگاه آمبولانس برای حمل بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است، گفت: در شهرستان‌هایی که کد دوم دارند، این آمبولانس ها به عنوان آمبولانس‌ پشتیبان در نظر گرفته شد.

رییس اورژانس گیلان ضمن معرفی شماره ۴۴۰۱ جهت پاسخ به سولات شهروندان اضافه کرد: چنانچه شهروندان علائم خاصی، همچون تنفس سخت، تب بالا، سرفه های مکرر خشک دارند با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته، در صورت داشتن ماسک آنرا بر روی صورت بیمار گذاشته و وی را در وضعیتی که قادر به تنفس راحت‌تر باشد قرار دهند.

وی در خصوص افراد پرخطر توضیح داد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند، افرادی‌ که در حال شیمی درمانی بوده و افرادی با بیماری‌های خاص(قلبی، فشار خون بالا و دیابتی ها) افراد پرخطر بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید بیشتر رعایت کنند.

وی در خاتمه از پرسنل خدوم و زحمتکش اورژانس پیش بیمارستانی که خستگی ناپذیر خط مقدمان جبهه سلامت هستند و ۲۴ ساعته در شرایط سخت کنونی در حال خدمت رسانی به ملت شریف هستند تشکر و قدردانی کرد.

Share