رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان خبر داد:

۶۲ پایگاه اورژانس گیلان برای مقابله با ویروس کرونا در آماده‌باش کامل هستند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از توزیع وسایل حفاظت فردی بین پرسنل پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: ۶۲ پایگاه اورژانس استان به تجهیزات خاص و مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از توزیع وسایل حفاظت فردی بین پرسنل پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: ۶۲ پایگاه اورژانس استان به تجهیزات خاص و مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

اسدی، با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از ابتدای اسفند تا روز گذشته اظهار کرد: کلیه پایگاه های اورژانس ۱۱۵ استان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اعزام کلیه بیماران استان توسط اورژانس پیش بینی شده است، افزود: به آمبولانس های خصوصی نیز در خصوص نحوه برخورد با بیماران مشکوک موارد لازم آموزش داده شده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان از توزیع وسایل حفاظت فردی بین پرسنل پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: ۶۲ پایگاه اورژانس استان به تجهیزات خاص و مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

اسدی مشخص نمودن دو دستگاه آمبولانس در سطح شهر رشت جهت انتقال بیماران با علائم مشکوک به ویروس کرونا را از دیگر اقدامات اورژانس گیلان بیان و تصریح کرد: همچنین آمبولانس های دوم پایگاه های شهرستان هایی که مجهز به کد دوم هستند نیز بصورت اختصاصی جهت اعزام بیماران با علائم آنفلوآنزا استفاده خواهند شد.

وی از انجام ۱۱۰۴ مورد ماموریت پیش بیمارستانی توسط پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: دستورالعمل های لازم برای مقابله با کرونا به پایگاه های اورژانس استان ارسال شده است.

اسدی از سایر اقدامات انجام یافته توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در این مدت گفت: فعالسازی EOC و آماده باش ۲۴ ساعته MCMC جهت مدیریت اعزام های کلیه بیماران در استان، گزارش آنلاین موارد مشکوک به EOC وزارت بهداشت، برگزاری جلسات قرارگاه بحران دانشگاه جهت راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در محل EOC دانشگاه و  ارسال آنلاین اطلاعات بیماران مشکوک به ویروس کرونا به EOC وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام یافته در این مدت می باشد.

ریس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان در آخر ضمن تقدیر از سربازان گمنام جبهه سلامت(پرسنل فوریتهای پزشکی) که با جان و دل در این مدت خطر را به جان خریده و در حال خدمت رسانی به مردم شریف گیلان هستند، از مردم خواست، چنانچه دچار تب بالا، مشکل در تنفس و سرفه های شدید شدند با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل نمایند و از برقراری تماس های غیر ضروری جدا بپرهیزند. شاید بیماری پشت خطوط اورژانس منتظر برقراری تماس است.

شماره تماس ۴۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص ویروس کرونا میباشد.

همچنین وی از مردم درخواست کرد به شایعات منتشره در فضای مجازی توجه نکنند و منبع دریافت اطلاعات خود را وزارت محترم بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدانند و بدور از ترس و اضطراب با رعایت نکات بهداشتی خود و عزیزانشان را در برابر ویروس کرونا محافظت نمایند.

Share