با کسب مدالهای رنگین در روز پایانی مسابقات؛

پایان خوش برای وزنه‌برداری ایران در جام نامجو؛ ایران قهرمان مسابقات شد

روز پایانی پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گرامیداشت مرحوم نامجو با کسب ۹ نشان رنگارنگ برای ایرانیان خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز سوم و پایانی پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام نامجو با برگزاری دیدارهای اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم در سالن شش‌هزارنفره شهدای رشت آغاز شد.

حرکت یک‌ضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

در وزن ۱۰۹ کیلوگرم علی هاشمی و امیر حقوقی از کشورمان، سلوان العیفوری از عراق و جونیور انگادجا از کامرون چهار ورزشکاری هستند که به روی تخته رفتند.

درحرکت یک‌ضرب وزن ۱۰۹ کیلوگرم، هاشمی با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی به نشان طلا رسیده و حقوقی با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی و جونیور از کامرون با مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند؛ سلوان از عراق با مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی در مکان چهارم این دسته ایستاد.

حرکت دوضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

درحرکت دوضرب وزن ۱۰۹ کیلوگرم، هاشمی با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی به نشان طلا دست‌یافته و حقوقی با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی و سلوان با مهار وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز کسب کردند؛ جونیور با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی در مکان چهارم ایستاد.

درمجموع حرکات یک‌ضرب و دوضرب، هاشمی با ثبت رکورد ۳۸۸ کیلوگرمی به نشان طلا رسیده و حقوقی با ثبت رکورد ۳۶۳ کیلوگرمی و سلوان با ثبت رکورد ۳۵۲ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند؛ جونیور با ثبت رکورد ۳۵۱ کیلوگرمی در مکان چهارم ایستاد.

در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم علی داوودی از کشورمان، کیم تولیفسن از نروژ و سیمون مارتیروسیان از ارمنستان سه ورزشکاری هستند که به روی تخته رفتند.

حرکت یک‌ضرب دسته ۱۰۹+ کیلوگرم

درحرکت یک‌ضرب وزن ۱۰۹+ کیلوگرم، علی داوودی با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی به نشان طلا رسیده و سیمون از ارمنستان با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی و تولیفسن از نروژ با مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

حرکت دوضرب دسته ۱۰۹+ کیلوگرم

درحرکت دوضرب وزن ۱۰۹+ کیلوگرم، داوودی با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی به نشان طلا رسیده و سیمون با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی و تولیفسن با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

درمجموع حرکات یک‌ضرب و دوضرب، داوودی با ثبت رکورد ۴۴۱ کیلوگرمی به نشان طلا رسیده و سیمون با ثبت رکورد ۴۱۰ کیلوگرمی و تولیفسن با ثبت رکورد ۳۳۰ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گرامیداشت پهلوان مرحوم نامجو از سیزدهم تا پانزدهم بهمن‌ماه امسال به‌منظور گزینش وزنه‌برداران جهت حضور در رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱، ۶۷،  ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به میزبانی رشت برگزار شد.

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با ثبت رکورد ۴۶۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسیده و تیم‌های عراق با ۲۴۵ امتیاز و اندونزی با ۲۴۱ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

Share