با حضور مدیرکل کمیته امداد گیلان؛

نامگذاری اولین میدان زکات گیلان در آستارا | ۱۲۳ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

نام گذاری یکی از میادین شهرستان آستارا به نام میدان زکات در مقابل حوزه علمیه و یک نقطه پر رفت و آمد می تواند الگویی برای شهرهای دیگر گیلان باشد و زکات را در جامه گسترش بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای زکات شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات در جامعه اسلامی گفت: ما همواره باید به دنبال ترویج زکات مستحبی باشیم و در این زمینه باید از ظرفیت خیرین استفاده بهینه در این زمینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا مشارکت تمام دستگاه های اجرایی را در امر زکات حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اصناف شهرستان باید در زمینه زکات پیشقدم بوده و دست نیازمندان و فقرا را بگیرند و همچنین جامعه روحانیت نیز پا به پای تمام اقشار به مقوله زکات توجه می کند و کار خدایی قطعا همیشه رشد و نمو می کند.

وی ادامه داد: نام گذاری یکی از میادین شهرستان آستارا به نام میدان زکات در مقابل حوزه علمیه و یک نقطه پر رفت و آمد می تواند الگویی برای شهرهای دیگر گیلان باشد و زکات را در جامه گسترش بدهد.

دبیر شورای زکات گیلان در این جلسه با اشاره به مشارکت خوب دستگاه های متولی در یاری رساندن به شورای زکات گفت: امسال اولین سالی بود که استانداری گیلان در بحث فطریه ورود کرده و کمک بسیاری در این زمینه کردند.

عباس اهرابی اظهار کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گیلان جمع آوری و امسال تا کنون ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان فطریه جمع آوری شد و پیش بینی می شود این مبلغ تا ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان افزود: همه صندوق های زکات با آرم دبیرخانه شورای زکات در گیلان توزیع شده است و مبالغ در دبیرخانه زکات جمع‌آوری شده و مراحل قانونی را طی می کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان در آمد مردمی کمیته امداد بود که از آن میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بود و امسال نیز تاکنون ۹۴ میلیارد تومان درآمد کسب شده که از آن ۱۶ میلیارد تومان زکات است. استان گیلان به لحاظ جمعی در حوزه مددجویی هم بسیار بزرگ و گسترده است و حدود ۱۲۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در گیلان و ۳۴۰۰ خانوار در آستارا تحت پوشش این کمیته است.

اهرابی با اشاره به تاثیر پرداخت زکات در جامعه گفت: اگر مردم واجب و مستحب زکات را پرداخت کنند دیگر کشور به فروش نفت نیازی ندارد و ما در ماه ۲۷ میلیارد تومان مستمری در گیلان پرداخت می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان همچنین با اشاره به میزان تسهیلات و اشتغالزایی در گیلان گفت: در سال جاری تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در گیلان اختصاص دادیم که با این مبلغ ۷۰۰۰ شغل ایجاد کرده ایم.

حجت الاسلام آزمایش رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان در این جلسه گفت: در کل استان ۱۶۵۰ شورای زکات تشکیل شده و شهرستان آستارا هم باید شورای زکات روستاها را تشکیل داده و تابلوهای ورودی زکات روستاها باید توسط دهیار ها انجام شود که این یک حرکت فرهنگی و دینی است.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share