فرماندار آستارا:

روز قدس امسال فرصتی برای وحدت و انسجام ملی است

رنجکش با بیان اینکه روز قدس امسال فرصت مناسبی برای وحدت و انسجام ملی است، گفت: روز جهانی قدس از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که نشان از دوراندیشی ایشان نسبت به سرنوشت ملت‌های مسلمان به ویژه آینده خاورمیانه دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: روز قدس امسال فرصت مناسبی برای وحدت و انسجام ملی است.

یونس رنجکش در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری روز جهانی قدس در آستارا گفت: با توجه به اتفاقاتی که در تحولات سیاسی جهان از جمله خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و محکوم شدن این تصمیم ها توسط اکثریت کشورهای جهان هستیم، برگزاری راهپیمایی امسال بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در کنار اهمیت این روز برای انسجام و وحدت ملی، همبستگی و اتحاد جهان اسلام نیز از بُعد دیگر حائز اهمیت ویژه‌ای است که می تواند حساسیت امروز جهان اسلام را به نمایش بگذارد.

رنجکش اظهار داشت: محکومیت رفتارهای اشغالگری و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی امروز جهانی شده است زیرا دنیا به این باور رسیده است که این رژیم نامشروع و سلطه گر است.

فرماندار آستارا یادآور شد: روز جهانی قدس از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که نشان از دوراندیشی ایشان نسبت به سرنوشت ملت‌های مسلمان به ویژه آینده خاورمیانه دارد.

وی اضافه کرد: رفتارهای استکبار جهانی نشان داده است که همواره در پی ضربه زدن به پیکره جهان اسلام است و امروز بیشتر از هر زمان دیگری کشورهای مسلمان باید در کنار یکدیگر برای حفظ هویت و منافع مشترک خود قرار گیرند.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در ایجاد همگرایی های داخلی و انسجام بین مسلمانان جهان افزود: اهمیت دیگر این روز قرار گرفتن سایر مردم آزادی خواه جهان در کنار یکدیگر برای مبارزه با نژادپرستی، تروریسم و سلطه بر جهان است.

وی گفت: باید تلاش کنیم به عنوان کشوری که پایه گذاری روز جهانی قدس از آنجا شکل گرفت در هر چه باشکوهتر برگزار شدن آن بکوشیم و در یک صف واحد از هویت مسلمانان دفاع و همچنین حمایت گسترده از آرمان‌های ملت مظلوم و اشغال شده فلسطین داشته باشیم.

رنجکش در پایان خواستار همراهی مردم و مسئولان آستارا برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share