برنج با قیمت ارزان به دست مصرف‌کننده برسد؛

شرط ‌رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای جلوگیری از واردات برنج خارجی

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر تولید برنج در داخل به گونه‌ای باشد که ارزان به دست مصرف‌کننده برسد و اگر شرایط در داخل کشور فراهم باشد، علاوه بر صادرات تولیدات داخل، جلوی واردات برنج خارجی را خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مرکز سورتینگ پایانه صادراتی برنج ایران با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در آمل آغاز شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این مراسم درباره محدودیت واردات برنج گفت: آن چیزی که برای ما مهم و در اولویت بوده، سفره مردم است و اگر تولید برنج در داخل به گونه‌ای باشد که ارزان به دست مصرف‌کننده برسد و اگر شرایط در داخل کشور فراهم باشد، علاوه بر صادرات تولیدات داخل، جلوی واردات برنج خارجی را خواهیم گرفت.

وی افزود: قرار است در جلسه‌ای که در استانداری تشکیل می‌شود نسبت به مسئله برنج و واردات آن تصمیم‌گیری شود.

واعظی با اشاره اینکه افتتاح این واحد سورتینگ کار بسیار فوق‌العاده‌ای برای حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان است، گفت: این طرح سبب ارزش افزوده و کوتاه شدن دست دلالان می‌شود.

وی افزود: مرکز پایانه صادراتی برنج با تأمین امکانات در داخل و بستر سازی برای صادرات در خارج، همانند بورس برنج می‌تواند در امر سورتینگ، صادرات و ارزش افزوده نقش آفرینی کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینی هدف و اولویت دولت است، تصریح کرد: کسانی که منجر به صادرات تولیدات می‌شوند را باید حمایت کنیم و همه امکانات و بسترهای مورد نیاز و مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

سورتینگ برنج مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع شامل آزمایشگاه، ساختمان اداری و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

Share