با جت اختصاصی سازمان اورژانس هوایی؛

انجام چهارمین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان

چهارمین انتقال هوایی عضو پیوندی در گیلان، با تکیه بر توانمندی تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت اورژانس هوایی کشور، تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قلب نوجوان ۱۵ساله گیلانی، ساکن انزلی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، با جت اختصاصی سازمان اورژانس هوایی کشور به تهران انتقال یافت.

بر این اساس، برای چهارمین بار قلب یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به کودکی ۹ ساله پیوند زده شود.

انتقال این عضو پیوندی، با همکاری سازمان اورژانس هوایی کشور، اورژانس ۱۱۵ گیلان، هواناجا، نیروی انتظامی، فرودگاه گیلان، دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، تهران و ستاد وزارت بهداشت صورت گرفت.

لازم به ذکر است؛ کبد این نام آور گیلانی به مردی ۵۹ ساله و دو کلیه این نوجوان، به دو زن ۳۸ و ۴۶ ساله پیوند شد. این بیست و سومین مورد اهدای عضو سال ٩٨ در گیلان بوده است.

گفتنی است: پیش از این سه انتقال هوایی عضو پیوندی کشور نیز با تکیه بر توانمندی تیم درمان گیلان، هماهنگی های تیمی و بین بخشی مناسب در گیلان رقم خورده است.

Share