مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خبرداد؛

اجرای طرح بانوی فرهنگ یار ترافیک همزمان با دهه فجر در گیلان

در ایام دهه فجر برای اولین بار در کشور طرحی با مشارکت پلیس راهور و پلیس راه استان، دفتر فنی و دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در جلسه هماهنگی اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در ایام دهه فجر برای اولین بار در کشور طرحی با مشارکت پلیس راهور و پلیس راه استان، دفتر فنی و دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان اجرا خواهد شد.

زهرا یعقوب نژاد افزود: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی، ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تأثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی برای اولین بار در استان گیلان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنان و مادران ما اولین آموزگار خانه و خانواده هسند، گفت: مطمئنیم بعد از پایان این طرح که یکساله خواهد بود عملکرد مناسبی را از بانوانی که مشارکت کردند شاهد هستیم.

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه در تصادفات بسیاری از زنان آسیب می بینند، افزود: در بسیاری از تصادفات رانندگی شاهد هستیم که زنان ما از نظر جسمی و روحی مثل از دست دادن فرزند و همسر آسیب های زیادی خواهند دید و قابل ذکر است که تعداد بالایی از زنان سرپرست خانوارهای جامعه ما کسانی هستند که همسران خود را در تصادف از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه نقش مشاورین حوزه بانوان ترویج فرهنگ ترافیک است، تصریح کرد: در این جلسه به مشاورین حوزه بانوان استان حکم بانوی فرهنگ یار ترافیک اعطا خواهد شد.

Share