در جلسه هماهنگی اعلام شد؛

آستارا آماده استقبال از یک شهید گمنام | خاکسپاری در محوطه دانشگاه آزاد آستارا

ستاد استقبال و پیگیری امور خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام با دستور فرماندار آستارا در فرمانداری تشکیل شد و کمیته های متعدد و زیرمجموعه آن برای تدارک امور فعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فرماندار آستارا روز شنبه در جلسه این ستاد با تقسیم کار آیین های خاکسپاری پیکر مطهر این شهید گمنام بر همراهی و همکاری مجدانه دستگاه‌های متولی و اعضای این ستاد تاکید کرده و این مهم را وظیفه همگان دانست.

حسن رستم زاد گفت: ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه هفته جاری آیین وداع با این شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های شاهد و ایثارگر و مسئولان در مصلی شهرستان برگزار و آیین تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه از مقابل سپاه تا محوطه دانشگاه آزاد اسلامی آستارا انجام می شود.

حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه با اشاره به همزمانی آیین تشییع پیکر این شهید گمنام با سالروز شهادت حضرت زهرا گفت: این آیین موجب شور و حال معنوی در میان مردم شده و همه باید از برکت معنوی این گونه برنامه ها بهره کامل را ببریم.

آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه شهیدان گمنام را معروف آن روزگار دانست و گفت: باید از فضای معنوی به وجود آماده در شهرستان آستارا نهایت استفاده را برد و محل دفن این شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان به یک قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد.

استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تعداد بالای نهادهای متقاضی تشیع پیکر مطهر شهید گمنام گفت: حدود ۹۰۰ مرکز و واحدهای اداری و آموزشی مختلف در استان گیلان، متقاضی استقبال و خاکسپاری پیکر این شهید والامقام بود و در نهایت این افتخار بزرگ به آستارا و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان نصیب شد.

محمد داداش زاده اصل مسئول پیگیری آئین تشییع پیکر این شهید گمنام در آستارا نیز از آمادگی یک دسته موسیقی نظامی از مرکز استان، برای اجرای مارش نظامی و انقلابی در این برنامه خبر داد.

گفتنی است برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و ایستگاه صلواتی و اجرای مسابقات فرهنگی و پوشش خبری گسترده از دیگر موارد مطرح شده در جلسه ستاد استقبال از پیکر شهید گمنام بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share