جزییات دعوت ترامپ از ظریف به کاخ سفید به قلم "رابین رایت"

دست رد ظریف به دعوت ترامپ برای حضور در کاخ سفید

به نوشته نیویورکر، سناتور رند پال در دیدار با ظریف به نیابت از ترامپ از او دعوت کرده به کاخ سفید برود و با ترامپ دیدار کند، اما ظریف این دعوت را رد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک نشریه آمریکایی ادعا کرده محمد جواد ظریف هنگامی که در آخرین سفرش به نیویورک بوده دعوت سناتور جمهوری‌خواه “رند پال” برای حضور در کاخ سفید و دیدار با ترامپ را رد کرده است.

نشریه آمریکایی “نیویورکر” در گزارشی به قلم “رابین رایت”، با اشاره به دیدار ظریف با این سناتور آمریکایی در سفر اخیرش به نیویورک، به نقل از چند مقام آمریکایی و یک دیپلمات آگاه نوشت: سناتور رند پال به نیابت از ترامپ از ظریف دعوت کرده بود تا برای رایزنی و دیدار با ترامپ به کاخ سفید برود، اما ظریف پس از مشورت با تهران، این دعوت را نپذیرفته است.

به نوشته نیویورکر، دیدار “رند پال” و ظریف در روز ۱۵ ژوئیه سال جاری (۱۸ روز پیش) و در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک انجام شده و “داگ استفورد” مشاور ارشد رند پال نیز در آن جلسه حضور داشته است.

به نوشته رسانه های آمریکایی “رند پال” با کسب اجازه و چراغ سبز ترامپ به دیدار ظریف رفته بود.

به نوشته نیویورکر، در این دیدار ۱ ساعته، ظریف پیشنهادهایی برای حل نگرانی احتمالی واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرده اما تاکید کرده هر گونه راه‌حلی برای کاهش تنش بین واشنگتن و تهران به اقدامات و گام‌های متقابل آمریکا بستگی دارد.

ظریف ۲ هفته پس از سفر اخیرش به نیویورک و در حالی که ازدعوت به حضور در کاخ سفید و دیدار با ترامپ سرباز زد، هفته گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ مورد تحریم قرار گرفت؛ تحریمی که در تاریخ دیپلماسی بین‌المللی یک اقدام بی‌سابقه محسوب می‌شود.

کاخ سفید به سوال خبرنگار نیویورکر، درباره صحت ادعای دعوت کاخ سفید از ظریف، پاسخ نداده است.

Share