سخنگوی دولت با تشکر از سپاه؛

در صورت واکنش آمریکا اقدام شدیدتری خواهیم داشت

سخنگوی دولت با تشکر از سپاه بابت انجام عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و این اقدام ما حق مشروع ماست اگر آمریکا واکنش نشان دهد اقدام متقابل و شدیدتری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی ربیعی صبح امروز در نشست خبری خود در حیاط دولت با بیان این‌که حضور مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی اولین سیلی محکم به ترامپ و تحلیلگرانی بود که شرایط ایران را در حال فروپاشی تحریم می‌کردند، اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی کشورهای متعددی به سوگ نشستند اگر پیکر وی به شمال آفریقا یا بخش‌هایی از آسیا هم می‌رفت قطعا شاهد حضور مردم و سپاس جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه از این شهید بودیم.

وی ادامه داد: مردم با احترام پیکر شهدا را تشییع کردند و امروز ترامپ چهره متنفری در ایران، جهان اسلام، روشنفکران و آزادی‌خواهان اروپایی و آمریکایی است. از خون پاک این شهیدان فرصتی نو برای جمهوری اسلامی ایران پدید آمد و همه دیدند چگونه پایه‌های مشروعیت نظام چگونه استوار است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که ترامپ و پمپئو احمقانه می‌گفتند مردم با این نظام نیستند و بر اثر چنین تحلیل و تخیلی، آمریکا جسارت چنین تروری را پیدا کرد، تصریح کرد: این ترور ثابت کرد داعش و تروریزم بازی آمریکا برای چپاول منطقه است. آنها برخلاف ادعایشان برای مقابله با داعش در منطقه حضور نداشتند. در مقابل سردار سلیمانی مهم‌ترین نظامی بود که بیشترین تاثیر را در داعش‌زدایی داشت. اگر وی نبود امروز تروریزم منافع اروپا و آمریکا را تهدید می‌کرد. آمریکا فراموش کرده که چگونه در برابر القاعده ناتوان بود.

ربیعی ادامه داد: امروز از همه صلح‌طلبان جهان می‌خواهم علیه تروریزم و جنگ‌طلبی ترامپ فریاد بزنند. ترامپ در جهان ناامن دنبال منافع شخصی است. پامپئو و وزیر خارجه انگلیس تلاش کردند تا تکذیب کنند سردار سلیمانی برای پیام صلح به عراق رفته است. هیچ سندی هم نداشتند، اما صحبت‌های نخست وزیر عراق شاهد این ادعاست که وی حاوی پیام صلح بوده است.

وی با تاکید بر این‌که حفظ انسجام داخلی منشا قدرت داخلی ماست، خاطر نشان کرد: انتقام و انسجام در کنار هم ما را به جلو می‌برد. از سوی دولت از همه مردم سپاسگزاریم، صبحگاهان هم سپاه پاسخ موعود ایران را تحقق بخشید و از سپاه برای اجرای این عملیات دقیق سپاسگزاریم. در این عملیات پایگاه آمریکا بدون امکان واکنش پدافندی هدف قرار گرفت. ما جنگ‌طلب نیستیم اما این پاسخ حق مشروع ماست. اگر آمریکا واکنش نشان دهد، اقدامی متقابل و شدیدتری خواهیم داشت.

Share