استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات تأکید کرد:

تشویق مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات، جزو انتظارات از فرمانداران است

ارسلان زارع، استاندار گیلان انتخابات را زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع مردم برای بیان خدمات دولت و نظام به منظور امیدافزایی و تشویق آنان برای مشارکت گسترده در انتخابات، جزو انتظارات از فرمانداران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان انتخابات را زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع مردم برای بیان خدمات دولت و نظام به منظور امیدافزایی و تشویق آنان برای مشارکت گسترده در انتخابات، جزو انتظارات از فرمانداران است.

ارسلان زارع در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای توسعه کشور و پیگیری منافع ملی و به لحاظ نقش تقنینی و نظارتی جایگاه مهم و موثری دارد، اظهار داشت: انتخابات از حیث تأثیرگذاری و مشارکت مردم به مثابه یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی، در هر برهه‌ای از زمان خصوصاً امسال به واسطه شرایط بین‌المللی و داخلی، دارای اهمیتی بسزاست.

وی گفت: انتخابات علاوه بر اینکه مهمترین ابزار اِعمال حق تعیین سرنوشت می‌باشد، زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی و  نماد مردم سالاری دینی است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: افزایش حضور در جمع مردم برای بیان خدمات دولت و نظام به منظور امیدافزایی و تشویق آنان برای مشارکت گسترده در انتخابات، جزو انتظارات از فرمانداران است.

زارع اظهار داشت: برای تحقق مشارکت گسترده مردم، علاوه بر اعتمادسازی، باید از ظرفیت احزاب، تشکل‌های سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان، سمن‌ها، معتمدان، فرهنگیان، روحانیان و گروه‌های مرجع استفاده کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت تعامل شایسته و مطلوب با رسانه‌ها و مطبوعات نیز تأکید کرد و گفت: از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق و برمبنای تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی، حمایت شود.

وی پایداری و پافشاری مردم بر اعتلای آرمان‌های انقلاب را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: از اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و تمامی دست اندرکاران امر برگزاری، نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار دارم همواره قانون را مبنا و محور گفتار و کردار خویش قرار دهند تا براین اساس اعتماد مردم برای مشارکت در انتخابات تقویت شود.

استاندار گیلان اجرای قانون را مستلزم دانستن و تسلط بر آن و نیز آیین نامه‌های مربوطه دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست اندرکاران انتخابات در سطوح مختلف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همواره مورد تأکید است.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

Share