شهردار رشت در نشست با روسای نواحی و معاونین خدمات شهری مناطق پنجگانه

تخلفی رخ بدهد، ابتدا رئیس ناحیه، سپس مدیر منطقه و در نهایت شهردار رشت پاسخگو خواهد بود

شهردار رشت در نشست خود با روسای نواحی، معاونین و مدیران مناطق پنجگانه اعلام کرد با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین مربوطه منبعد هر فردی که باعث هرگونه ترک فعل گردد و موجب بروز خسارت به اشخاص حقیقی و حقوقی شود و یا باعث تضییع حقوق عموم شهروندان باشد، خود شخصا در محاکم قضایی پاسخگو خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر حاج محمدی بر اساس پیشنهاد مطرح شده در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور ، چنانچه تخلفی ناشی از ترک فعل در هر نقطه از شهر رخ دهد، ابتدا رئیس ناحیه، سپس مدیر منطقه و در نهایت شهردار کلانشهر پاسخگو خواهد بود.

شهردار رشت تاکید کرد: به دستور ریاست محترم قوه قضاییه و رییس کل محترم دادگستری استان گیلان و دادستان محترم مرکز استان کلیه عوامل و دست اندرکاران و مدیران در تمامی سطوح مکلف به حفظ حقوق عامه و انجام وظیفه در حدود شرح وظایف خود و در چارچوب قوانین و مقررات هستند.

وی به طور نمونه گفت: مثلاً اگر شهروندی خارج از مفاد پروانه و یا بدون پروانه ساخت و ساز نماید از مصادیق تخلف بوده و در صورت عدم توجه مسئول ناحیه ، عواقب قضایی متوجه ایشان خواهد بود و در ابتدا مدیر منطقه می بایست با متخلفین برخورد قانونی نموده و در صورت عدم توجه مدیر منطقه، معاونت خدمات شهری مرکز و سپس بازرسی و شهردار ورود خواهند کرد و از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

شهردار رشت سپس افزود: از این پس هرگونه ترک فعل متوجه مدیر مستقیم همان بخش که مرتبط با موضوع می باشد، خواهد بود.

دکتر حاج محمدی در تشریح این مسئله گفت: در قانون و ساختار سازمانی مصوب وزارت کشور مسئولیت ها تفکیک شده است. وقتی در یک ناحیه سهل انگاری و یا ترک فعل، موجب بروز تخلف و یا ایجاد ضرر و زیان به اشخاص حقیقی و یا حقوقی و یا ورود خسارت به حقوق عامه گردد، در ابتدا مستقیما مسئول ناحیه در برابر قانون پاسخگو است.

شهردار رشت در پایان گفت: البته بنده کاستی های شما را احصا می کنم و آماده حل مشکلات و مسائل هر ناحیه و منطقه هستم.

پیش از سخنان شهردار رشت دکتر احمد رمضانپور هم در سخنانی با اشاره به این حدیث که اگر خداوند بخواهد به بنده خود، خوبی کند حوایج مردم را به او حواله می کند، گفت: فرصت و امکانی که شما برای خدمت به مردم دارید را قدر بدانید.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود: شما حافظ بیت المال و اموال مردم هستید و خداوند کسانی که در این راه چشم پاک دارند و پاکدست هستند را دوست دارد.

Share