معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان خبر داد:

اپلیکیشن سخا با هدف شناسایی و رفع مشکلات محلات محروم گیلان رونمایی شد

جعفری از رونمایی اپلیکیشن سخا با هدف شناسایی و رفع مشکلات محلات محروم گیلان خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از این سامانه، مشکلات محلات محروم گیلان انعکاس داده می‌شود تا به کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن جعفری از رونمایی اپلیکیشن سخا با هدف شناسایی و رفع مشکلات محلات محروم گیلان خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از این سامانه، مشکلات محلات محروم گیلان انعکاس داده می‌شود تا به کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های مورد هدف این معاونت از ابتدای سال انجام شده و بخشی دیگر نیز در دست پیگیری است عنوان کرد: اعزام ۴۰ نفر از اعضای طرح مهر یاران متشکل از کودکان کار با مشارکت آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌هایی است که توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان انجام شده است.

جعفری برقراری ارتباط با خانواده‌های کودکان کار پس از پایان سفر زیارتی مشهد مقدس و فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل این دسته از افراد را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای اشتغال و مهارت‌آموزی والدین این کودکان نیز با فنی و حرفه‌ای استان هماهنگ کردیم تا دوره‌های مهارت‌آموزی برای آنان برگزار شود.

وی کاهش آمار کودکان کار و اتحاد و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای تحقق این هدف را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: اخیراً برای یک خانواده بی‌سرپناه که اثاثیه شان در خیابان بود مکانی برای ادامه زندگی تهیه شد.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان از افتتاح کارگاه آموزشی خیاطی در محله‌های اسلامی استان تا قبل از پایان امسال خبر داد و گفت: انشاالله در این مورد با واحدهای تولیدی و مدیران شهرک صنعتی صحبت میکنیم تا لباس‌های کار مورد نیاز این واحدها در کارگاه‌‌های خیاطی راه‌اندازی شده در محلات اسلامی تولید شود.

جعفری اشتغالزایی و تولید لباس کار واحدهای تولیدی و صنعتی در داخل استان را از جمله مزایای این کار دانست و اظهار داشت: افتتاح مهد کودک قرآنی، عمران و آبادانی، ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد، ارزیابی اولیه از معضلات، اشتغال و توانمندسازی و نظایر این از جمله اهدافی است که برای تحقق آن‌ها در محلات محروم استان تلاش می‌کنیم.

وی پیگیری برنامه‌های درمان معتادان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در سطح محلات طرح کرامت توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه محله محروم از قبل ثبت شده در استان گیلان داریم که شامل محله معلولین رشت، گسکر محله لنگرود و محله رودبنه لاهیجان است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان از اضافه شدن سه محله جدید به جمع محلات محروم استان واقع در شهرستان‌های تالش، رودسر و انزلی سخن گفت و تصریح کرد: در مورد سایر نواحی و شهرستان‌های گیلان هم محلات محروم آنان به ما معرفی شده و انشاالله برای رفع محرومیت از آن‌‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

جعفری برگزاری همایش فعالان خدمت‌رسانی در سطح محلات اسلامی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با جمع کردن خیران و معتمدان محلات در این همایش قصد داریم شبکه‌ای منسجم تشکیل دهیم تا به این وسیله بتوانیم به صورت ضابطه‌مند از توان آنان در راستای کمک به اقشار و خانواده‌های نیازمند به صورت بهینه استفاده کنیم.

وی تقدیر از ادارات شهرستانی در همایش فعالان خدمت‌رسانی که بیشترین خدمات‌رسانی را در سطح محلات محروم داشتند را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای محله‌‌های اسلامی و تقدیر از دبیران قرارگاه‌های شهرستانی از دیگر برنامه‌های جانبی همایش فعالان خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان تهیه مستندی از محلات اسلامی استان با کمک رسانه ملی و تشریح خدماتی که در این محله‌ها انجام شده را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری رزمایش جهاد و خدمات اجتماعی با اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه متنوع از جمله اقدامات در دست اقدام معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان است.

جعفری هدف از برگزاری رزمایش جهاد و خدمات اجتماعی را ارائه خدمات اجتماعی بسیج به آحاد مردم به ویژه در مناطق کم‌برخوردار استان گیلان ذکر کرد و افزود: نشست با کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات آسیب‌پذیر و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و طلاق نیز از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان هستند.

وی برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مهارت زندگی ویژه محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: انجام مشاوره‌های تحصیلی، حقوقی، ازدواج، کارآفرینی، همسرداری، تربیت فرزندان و نمونه‌هایی نظیر این از جمله دیگر اقداماتی است که با جدیت توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان دنبال می‌شود.

Share