راز عدم موفقیت تفکیک از مبدا در گفتگو با پیمان بازدیدی

گاراژهای زباله خشک باید بسته شوند | سطل‌های مخصوص تفکیک زباله در محلات رشت نصب شود

بازدیدی با بیان اینکه تا زمانی که قوه‌قضاییه با ما همکاری نکند تا اینکه گاراژدارهای زباله جمع‌آوری شوند، طرح‌های تفکیک زباله موفق نمی‌شوند، تصریح کرد: مدیریت زباله طبق قانون برعهده شهرداری و دهیاری‌ها است و برداشتن زباله جرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیمان بازدیدی در خصوص طرح‌های تفکیک زباله از مبدأ زباله به خبرنگار دیارمیرزا گفت: من اعتقاد دارم تا زمانی که بیش از ۸۰ گاراژ دریافت زباله در شهر رشت بسته نشوند و زباله‌گردهای شهر جمع‌آوری نشوند، هیچ برنامه تفکیک زباله در رشت موفق نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدأ به مردم داده شده است، افزود: مردم نیز این کار را انجام می‌دهند و در ساعتی که شهرداری اعلام می‌کند جلوی در خودشان زباله را می‌گذارند اما تا زمانی که پیمانکاران شهرداری بیایند، دوره‌گردها زودتر زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

هر پیمانکار زباله خشکی که به رشت بیاید ورشکست می‌شود!

این فعال محیط زیستی اظهار داشت: پیمانکاران شهرداری رشت هزینه می‌کنند اما نمی‌تواند زباله خشک مناسبی را جمع‌آوری کنند، مسلماً با چنین وضعیتی هر پیمانکار زباله خشکی که به رشت بیاید ورشکست می‌شود! البته این موضوع فقط مختص به رشت نیست بلکه در شهرهای دیگر نیز اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی براینکه «آیا از طرح‌های جدیدی که شهردار رشت در خصوص تفکیک زباله از مبدأ و فروش زباله‌های خشک طراحی کرده است خبر دارد یا خیر؟» نیز گفت: سیستم‌ها و پنل‌های جدید جمع‌آوری زباله خشک قرار است در محلات رشت نصب شوند.

بازدیدی با بیان اینکه تا زمانی که قوه‌قضاییه با ما همکاری نکند تا اینکه گاراژدارهای زباله جمع‌آوری شوند، طرح‌های تفکیک زباله موفق نمی‌شوند، تصریح کرد: مدیریت زباله طبق قانون برعهده شهرداری و دهیاری‌ها است و برداشتن زباله جرم است، تا زمانی که زباله‌گردها حذف نشود و جمع‌آوری زباله برای شهروندان تسهیل نشود، طرح‌های جمع‌آوری زباله مُسکنی بیش نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار است مشکل تفکیک زباله از مبدأ درمان شود باید سطل‌های مخصوص تفکیک زباله در محلات ۵۵گانه شهر نصب شوند و مکان‌های نزدیک به خانه‌ها باشد که مجبور نشویم تا زباله خشک را ببریم تا فلان کیوسک در فلان میدان تحویل بدهیم.

این فعال محیط زیستی اظهار داشت: رشتی‌ها و در مجموع گیلانی‌ها دوست ندارند زباله خشک را در خانه نگه دارند و هر روز زباله خشک خود را تحویل می‌دهند و برای اینکه سطل‌های زباله خشک مورد سرقت قرار نگیرند، گاراژدارها باید بسته شوند و همه زیر مجموعه پیمانکاران شهرداری کار کنند.

Share