جعفرزاده ایمن آبادی در نطق میان دستور:

مصوبه سران قوا مبنای دقیق علمی و کارشناسی نداشت | دولت حقوق کارمندان و کارگران را واقعی کند

نماینده مردم رشت گفت: دولت نشان داده در نظارت در بازار دارای ضعف شدید است و البته همه دولت‌ها به همین شکل بودند، مردم نگرانند و می‌گویند بعد از تب و تاب این روزها این ستاد تنظیم بازار از کارایی خود می افتد و قیمت کالاهای اساسی سرسام آور افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در نشست علنی امروز(یکشنبه سوم آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ایام فرارسیدن هفته بسیج، گفت:  ما قدردان زحمات بسیجیان مخلص لشکر خدا هستیم و اگر این امنیت و آسایش را داریم مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این عزیزان شهید هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:  جناب آقای رئیس و همکاران در روزهای اخیر شاهد تصمیمی از سوی سران سه قوه بودیم که به هیچ وجه مبنای دقیق علمی و کارشناسی نداشت و قانون برنامه ششم و هدفمندی هم به دقت در آن رعایت نشده بود و تنها چیزی که عامل سکوت و جلوگیری از توقف این تصمیم در مجلس بوده است؛  فرمان مقام معظم رهبری جهت همراهی با سران سه قوه بود.

وی در ادامه افزود: ذکر چند نکته را الزامی می‌دانم عدم ایجاد اجماع نخبگان و بی اطلاعی نمایندگان مجلس از این تصمیم یکی از ضعف‌های بزرگ این طرح بود متزلزل بودن سران سه قوه در حمایت قطعی از این تصمیم و اخبار مندرج در خبرگزاری‌ها مبنی بر مخالفت برخی از سران خود مشکل ساز است بالاخره سران سه قوه یک جا نشستند و چه درست و چه غلط گرفتند تصمیمی را گرفتند و زیر آن را امضا کردند دیگر نباید اخباری را مبنی بر مخالفت‌شان منتشر کنند که این تزلزل در جامعه ایجاد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: عدم توجیه مردم و عدم اطلاع رسانی به مردمی که همیشه و در همه حال همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند مستحق اصل غافلگیری و پنهان کاری نبودند و نیستند.

وی گفت: نبود زیرساخت‌ها و عدم تخصیص کارت سوخت به حداقل یک و نیم میلیون خودرو که در واقع فاقد کارت سوخت هستند؛ چرا وقتی زیرساخت‌ها تکمیل نشد دست به یک چنین اقدامی زدید ما به کرار از رئیس جمهور شنیدیم که دو نرخی شدن بنزین عامل ایجاد رانت و فساد است؛ حالا این چندگانگی را چگونه می‌شود توجیه کرد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد:  افزایش ۳۰۰ درصدی بخش اعظمی از مصرف بنزین بدون توجه به افزایش در آمدهای مردم خود یک مشکل دیگری است، آقای رئیس! غیر قابل انکار است که به صورت قطع به یقین افزایش نرخ بنزین و حامل‌های انرژی عامل افزایش سایر کالاها می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: دولت نشان داده در نظارت در بازار دارای ضعف شدید است و البته همه دولت‌ها به همین شکل بودند، مردم نگرانند و می‌گویند بعد از تب و تاب این روزها این ستاد تنظیم بازار از کارایی خود می افتد و قیمت کالاهای اساسی سرسام آور افزایش پیدا کند، با فرض اینکه دولت افزایش درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین را به تایید مقام معظم رهبری رسانده و دارای حکم حکومتی است که ما این را به عنوان یک حکم حکومتی محسوب می‌کنیم، ولی محل هزینه آن که یک نوع پول پاشی بین ۶۰ میلیون نفر است اصلا به تصمیم هیچ مرجع قانونی نرسیده و هرگونه هزینه کرد در این خصوص خلاف قانون است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس عنوان کرد: اگر افزایش نرخ حامل‌های انرژی جهت کسری بودجه بوده که قطعا بوده است با تصمیم غلط غیر کارشناسی پول پاشی قطعا میزان کسری بودجه شدیدتر می‌شود و این نرخ بنزین و نحوه اقدام آن صرفا تا پایان سال ۹۸ است و برای بودجه ۹۹ مجلس قطعا تصمیم جدی در جهت رفاه حال مردم خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت:  دولت به همان شکلی که به دنبال واقعی کردن نرخ حامل‌های انرژی است به همان شیوه هم حقوق کارمندان و کارگران را واقعی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: خون‌های زیادی در روزهای اخیر ریخته شد و حساب معترضان از اشراز و آشوبگران جدا است و می‌بایست با کلیه افرادی که به اموال عمومی مردم آسیب رساندند و عامل تخرب و آتش سوزی بودند به شدت برخورد شود اما با معترضان غیر آشوبگر مورد رافت اسلامی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: تضعیف مجلس که به فرموده امام (ره) تضعیف نظام مقدس اسلامی است از تصمیمات اینچنی و اجرای آن می بایست نمایندگان مجلس مطلع می شدند و عدم اطلاع به نمایندگان از نحوه این اقدام نابخردانه ضربه سنگینی به اعتماد عمومی وارد کرده است

جمع جبری از منابع عمومی و باز توزیع آن کاهش رفاه عمومی منجر به افزایش نارضایتی است و به دولت توصیه می‌شود که در بودجه ۹۹ رفاه حال عمومی اقشار ضعیف بیشتر دیده شود مردم با درآمدهای پایین به شدت در این تصمیمات غیر کارشناسی آسیب دیدند دولت کاری نکند که لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس دچار مشکل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به هر شکلی که به این طرح بنزینی نگاه می‌کنیم آن را دچار مشکل میبینیم و معلوم نیست که مسئول این همه خسارت به کشور چه کسی است، دولت ۶ سال فرصت داشت و هیچ اقدامی نکرد و بالاخره با این تصمیم غلط خود کشور را به آتش کشید.

جعفرزاده ایمن آبادی به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره و تاکید کرد: در حوزه انتخابیه ام روند توسعه راه آهن بندر انزلی به آستارا به کندی پیش می‌رود و می‌شود گفت پروژه راه آهن تعطیل است؛ در ضمن پروژه سدهای لاستیکی در گیلان نیمه تعطیل است و آب شیرین به دریا ریخته می‌شود و در زمان کشت محصول برنج آب برای آبیاری مزارع برنج وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: آزاد راه امام زاده رشت حدود ۸ و نیم کیلومتر بالغ بر ۱۰ سال است که اقدامی نشده و کما کان در ایام تعطیل مسافران ساعت‌ها در ترافیک می مانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دو سد بزرگ شرق و غرب گیلان هم برای اتمام پروژه نیاز به بودجه دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خانواده معظم شهدا و ایثارگران را رها کرده است؛ چرا که دارو و درمان و هزینه های بیمارستانی، آموزشی و مطالبات آنها پرداخت نمی‌شود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی به مشکلات فرهنگیان و نیروهای خدماتی اشاره و  تاکید کرد: در این شرایط اقتصادی بوجود آمده حاصل از تحریم‌های ناجوانمردانه و سوء مدیریت داخلی نیروهای شرکتی و خدماتی که حقوق پایین دریافت می کنند و البته جامعه فرهیخته فرهنگیان هم در شرایط سختی زندگی می کنند، بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان پاسخگوی نیازهای درمان آنها نیست.

وی در ادامه افزود: سال روبه اتمام است و رتبه بندی معلمان در فراز و نشیب رسانه ها قرار دارد و هیچ کس پاسخگو نیست.

Share