فرماندار صومعه‌سرا مطرح کرد:

صومعه‌سرا در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارد | وضعیت تالاب انزلی ناخوشایند است

سیدمحمدی با بیان اینکه رودخانه های شهرستان به سمت تالاب حرکت می کند و این در حالیست که تالاب دارای وضعیت ناخوشایندی است و ظرفیت پذیرش سیلاب‌ها را ندارد، تصریح کرد: بارها مشاهده شده است که با پس زدن آب ۲۳روستای ساحلی تالابی ما ۲-۳ بار در سال دچار آبگرفتگی  و خسارات زیادی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه‌سرا در جلسه شورای اداری که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه صومعه سرا یکی از شهرستانهای مهم استان می باشد، اظهار کرد: طی سالهای گذشته اقدامات خوبی در راستای توسعه شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه صومعه سرا در برخی از شاخص ها که به عنوان شاخص عمرانی و توسعه و پیشرفت شهرستان مطرح می شود از شاخص های کشوری جلوتر است، افزود: این شهرستان در حوزه آسفالت راه روستایی حدود ۶۸درصد از آسفالت برخوردار است این در حالیست که میانگین آسفالت در استان ۵۴ درصد است.

سیدمحمدی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی ۱۰۰ درصد مناطق روستایی و شهری صومعه سرا برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: شاخص صومعه سرا در حوزه آب شرب بهداشتی ۸۰درصد است.

وی با بیان اینکه  بافت اصلی صومعه سرا روستایی و در حوزه کشاورزی است، گفت: صومعه سرا دومین شهرستان در راستای  برخورداری از اراضی شالیکاری است.

سیدمحمدی با بیان اینکه ۵۵درصد اراضی صومعه سرا تجهیز می باشد  و ۶۰درصد کاشت به روش مکانیزاسیون صورت می گیرد، گفت: ۹۰درصد برداشت محصولات با استفاده از ماشین آلات کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه  این شهرستان در صنوبرکاری مقام دوم را دارا است، تصریح کرد: جنگل های صنوبر صومعه سرا را به قطب اصلی  و یکی از فعالیتهای اصلی شهرستان تبدیل کرده است.

فرماندار صومعه سرا با یادآوری اینکه فعالیتهای مختلفی در سطح شهرستان در حوزه های عمرانی و توسعه زیرساختها در حال انجام است، متذکر شد: در حال حاضر ۴-۵ پروژه ملی در شهرستان در حال انجام است.

وی بزرگراه چهار بانده کردن محور فومن -پونل با اعتبار ۶۳میلیاردی، چهار بانده کردن محور طاهرگوراب-ماسال با اعتبار ۲۶میلیاردی، جاده خمام-پیربازار و ضیابر با اعتبار اختصاص یافته ۱۰میلیارد تومانی را از جمله پروژه های در دست اجرا دانست و عنوان کرد: صومعه سرا در مسیر پروژه اتصال خط ریلی رشت-آستارا قرار دارد که دو ایستگاه برای آن تعبیه شده و تملک اراضی بخش اعظمی در روستاهای ضیابر انجام شده است. مجموعه این اقدامات صومعه سرا  را به یک معبر بزرگ ارتباطی شمال به جنوب تبدیل می کند و در آینده این شهرستان را می تواند متحول کند.

سیدمحمدی ضمن قدردانی از تلاش های نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان در حوزه های مختلف حرفی برای گفتن دارد، ادامه داد: شهرستان صومعه سرا از جهاتی نیازمند توجه، ترمیم، تقویت و نوسازی است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه آب روستایی، برق  شهرستان نیازمند توجه و ترمیم است، افزود: اگرچه در طی ماههای اخیر تلاش های بسیاری در این حوزه ها انجام شده است اما نیازمند تقویت و ترمیم است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته دو سیل در شهرستان رخ داده است، متذکر شد: متاسفانه این سیلاب علاوه بر خسارات مالی به ابنیه، زیرسازی کشاورزی و… جان یک نفر را در شهرستان گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۳رودخانه از ماسال، فومن و شفت به صومعه سرا سرازیر می شود، گفت: بواسطه جلگه ای بودن و مسطح بودن سرعت تخلیه سیل در شهرستان کند است.

سیدمحمدی با بیان اینکه رودخانه های شهرستان به سمت تالاب حرکت می کند و این در حالیست که تالاب دارای وضعیت ناخوشایندی است و ظرفیت پذیرش سیلاب ها را ندارد، تصریح کرد: بارها مشاهده شده است که با پس زدن آب ۲۳روستای ساحلی تالابی ما ۲-۳ بار در سال دچار آبگرفتگی  و خسارات زیادی می شوند.

وی با یادآوری اینکه در دو سه سیل اخیر ۱۰۵۰ واحد ما زیر آب رفته‌اند، گفت: ۹۳ پل، ۱۰کیلومتر راههای روستایی، اراضی کشاورزی، هفت واحد مرغداری، دچار صدمه و تخریب شده اند.

سیدمحمدی با بیان اینکه با کوچکترین بارندگی آب رودخانه های صومعه سرا سرازیر می شود، گفت: در حال حاضر در ۴-۵ نقطه از شهرستان به صورت همزمان لایروبی در حال انجام است.

وی با اشاره بر اینکه اقداماتی در راستای رسوب گذاری و لایروبی حاشیه جنوبی تالاب به سمت صومعه سرا توسط استان در حال انجام است، اضافه کرد: صومعه سرا دارای مردمانی صبور، همراه، همدل، کوشا و حاضر در صحنه های مختلف است.

سیدمحمدی با بیان اینکه در تحرکات اخیر مردم فهیم صومعه سرا به عنوان اولین شهرستان در راستای حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت و اقتدار کشور راهپیمایی کرد، گفت: در آستانه برگزاری آغار عملیات اجرایی انتخابات قرار داریم.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذر آغاز می شود، تصریح کرد: لازم است همه دستگاههای اجرایی و روسای ادارات با حفظ کامل بی طرفی در راستای اجرای قانون انتخابات قدم بردارند. ما به عنوان دولت برگزار کننده انتخابات، امانت دار آرای مردم  و مامور به انجام تکلیف و  وظیفه قانونی خودمان هستیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه نتیجه را مردم با حضور خود در پای صندوق های رای مشخص می کنند، گفت: تمهیدات لازم از سوی دستگاه اجرایی، هیات نظارت و… اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ضروری است همه دستگاههای اجرایی تمامی امکانات خود را در اختیار فرمانداری و دستگاههای اجرا کننده  قرار دهند، گفت: رسانه‌ها  دارای نقشی مهم در انتخابات هستند. باید در راستای آگاهی مردم گام بردارند و از ایجاد فضای کاذب تبلیغاتی در عرصه فضای مجازی خودداری کنند که این خود یک گام مهم در جلب حداکثری مردم برای یک انتخاب درست و آگاهانه است.

Share