محسن کوهکن: همکاران در استفاده از حقوق قانونی‌شان وقت‌شناس باشند

زمان مناسبی برای استیضاح روحانی و لاریجانی نیست|نمایندگان با رفتار لاریجانی مخالفند

محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی مجلس، در واکنش به این گفته که جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس توسط رئیس کمیسیون امنیت ملی مغایر منافع ملی است، گفت: مجلس ۲۹۰ نماینده با ۲۹۰ نظر متفاوت دارد و سوال و استیضاح هم حق قانونی نمایندگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره عملکرد مجتبی ذوالنوری، نماینده قم، و جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس گفت: ما ۲۹۰ نماینده با ۲۹۰ فکر و تشخیص و نظر متفاوت داریم و هر یک از نمایندگان آزاد و دارای حقوق یکسان‌اند.  نمایندگان را نمی‌شود ملزم به انجام کاری کرد و این اقدام طبق نظر آقای ذوالنوری صورت گرفته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به عنوان یک نماینده پیشنهادی داریم که مورد پذیرش اکثریت نمایندگان است، به خودی خود آن نظر ضمانت اجرایی پیدا می‌کند و باید بپذیریم که نمایندگان باید بتوانند از حقوق قانونی خود از جمله سوال، تذکر و استیضاح استفاده کنند، در عین حال باید وقت‌شناس هم باشند.

کوهکن، در واکنش به این موضوع که رئیس کمیسیون امنیت ملی نباید بدون توجه به شرایط کشور کارهایی انجام دهد یا عباراتی به کار ببرد که منافع ملی نادیده گرفته شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم نظر یک همکار نماینده را درباره یک کار که البته جزو اختیارات قانونی اوست تغییر دهیم، نباید به مخالفت با او برخیزیم، بلکه باید با توضیحات دوستانه رضایت او را درباره فلان تصمیم جلب کنیم که آیا این تصمیم در شرایط فعلی به صلاح منافع ملی هست یا نیست.

عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: بنابراین اگر همکاری در این مباحث ورود کرد، نباید او را متهم کنیم که اقدامی ضد وحدت و خلاف منافع ملی انجام داده است، چون قصد دارد از حقوقش استفاده کند؛ اما می‌توان دوستانه او را اقناع کرد تا خودش بپذیرد این کارش در شرایط خاص فعلی صلاح نیست.

کوهکن در پاسخ این پرسش که وقتی ذوالنوری مدعی ولایی‌گری است باید مصوبه‌ای را که مورد حمایت و تایید رهبر انقلاب است بپذیرد، این تعارض و تضاد در عملکرد را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: زمانی رهبری از یک تصمیم حمایت می‌کند و من هم از تصمیم ایشان حمایت می‌کنم، ولی مثلاً می‌گویم از نوع رفتار فلان مسئول راضی نیستم و ایراد من متوجه نوع رفتار آن شخص است، در اینجا این حرف من به منزله مخالفت با نظر رهبری نیست.

عضو فراکسیون ولایی تاکید کرد: از آقای ذوالنوری و امضاکنندگان استیضاح رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس نشنیده‌ام که بگویند با تصمیم گرفته‌شده سران سه قوه مبنی بر افزایش قیمت بنزین مخالفیم، بلکه با رفتار آقای لاریجانی مخالف‌اند چراکه نمایندگان را در جریان امر قرار نداده است. آنها تاکید دارند اسم این جلسه سران قواست، در حالی که مسئول مرکز پژوهش‌ها، رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه هم در این جلسه حضور داشته‌اند.

نماینده اصولگرای مجلس دهم، در مورد اینکه هفته گذشته ذوالنوری گفته بود «می‌خواهم رئیس‌جمهوری را به زیر بکشم» و چرایی استفاده رئیس کمیسیون امنیت ملی از چنین ادبیاتی در قبال رئیس‌جمهوری، توضیح داد: قرائت افراد متفاوت است. خود من هفته گذشته نطقی داشتم و انتقادات شدیدی درباره رئیس‌جمهوری مطرح کردم، منتها در کمال احترام این سخنان را به زبان آوردم. ولی یکی از همکاران در نطق خود به رئیس‌جمهوری جسارت کرد و الفاظی توهین‌آمیز بیان کرد که من از هیات‌رئیسه انتقاد کردم چرا در این باره به او تذکر ندادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان گفت: اگر استیضاح رئیس مجلس یا رئیس‌جمهوری را امضا نمی‌کنم دلیلش این است که در شرایط فعلی حفظ اتحاد و انسجام برای ما در اولویت ماست و در این شرایط انجام چنین کاری صلاح نیست. شاید در زمان و موقعیت دیگری این کار را انجام بدهم، ولی اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.

Share