عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:

افزایش حقوق کارکنان متناسب با تورم ۴۰درصدی نیست| ایرادات بودجه ۹۹ بسیار بیشتر از لایحه ۹۸ است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آتی، ۱۵ درصد پیش‌بینی شده در حالی که نسبت تورم ۳۵ تا ۴۰ درصد است و همچنین قرار بود افزایش حقوق پلکانی انجام و به کارکنان با حقوق کمتر توجه بیشتری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نطق میان دستور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری برخی ایرادات لایحه بودجه ۹۹ بر ضرورت توجه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به این ایرادات تاکید کرد و گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه ۱۵ درصد پیش‌بینی شده در حالی که نرخ تورم ۳۵ تا ۴۰ درصد است و همچنین قرار بود افزایش حقوق پلکانی انجام و به کارکنان با حقوق کمتر توجه بیشتری شود بنابراین این میزان افزایش حقوق جوابگو نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در لایحه بودجه ۹۹، بند (ه) تبصره یک که در مورد تامین قیر برای روستاییان است را حذف کرده است بنابراین نیاز است نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه به این مهم توجه داشته باشند و بند مذکور را پیش‌بینی کنند.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از مالیات در سال ۹۸، ۱۲۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد و تحقق آن نزدیک به ۷۰ درصد بود اما در سال ۹۹، حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد در واقع نفت از بودجه حذف شده و مهمترین منابع ما مالیات است که در این رابطه فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی و نبود بانک اطلاعاتی داریم بنابراین قابل تحقق نیست و مشکل ایجاد می‌کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی، یادآور شد: فروش اوراق ۸۰ هزار میلیارد تومانی یعنی انتقال بدهی به سال آینده و این هم یکی از ایرادات لایحه بودجه ۹۹ است.

دلخوش اباتری بااشاره به مولدسازی دارایی ها، تصریح کرد: فروش دارایی در سال ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد بوده و ۳۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده در شرایطی که ما می خواهیم در سال ۹۹، ۵۰ هزار میلیارد تومان را تحقق ببخشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، سه نرخی کردن بنزین را یکی از ایرادات دیگر لایحه بودجه ۹۹ دانست و خطاب به رئیس مجلس گفت: معتقد هستیم که تشدید تحریم‌ها به دولت فشار می‌آورد اما ما طرح تهیه کردیم و سه نرخی شدن باعث ایجاد فساد می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این تفاسیر ایرادات لایحه بودجه ۹۹ بسیار بیشتر از لایحه ۹۸ است.

وی یادآور شد: مجلس در تلاش برای تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی، نهضتی‌ها و حق التدریسی ها است و تقاضا داریم نمایندگان کمک کنند تا بتوان مشکلات آنها را حل کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود: موضوعاتی مانند مشکل بیکاری جوانان، کشاورزان و بیمه آنها و سیل گرفتگی و آبگرفتگی معابر از جمله مشکلاتی است که باید در لایحه بودجه ۹۹  برای تمامی استان ها به درستی دیده شوند.

Share