با ادعاهای حقوق بشری؛

آمریکا، قاضی صلواتی و قاضی مقیسه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه، دو قاضی ایرانی را به اتهام مجازات شهروندان ایرانی و دوتابعیتی تحریم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که قاضی “محمد مقیسه” و قاضی “ابوالقاسم صلواتی” را با ادعاهای حقوق بشری تحریم کرده است.

به نقل از سایت وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزراتخانه در بیانیه‌ای که امروز پنجشنبه منتشر کرده، اعلام کرد که قاضی مقیسه و قاضی صلواتی را با ادعاهای حقوق بشری در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «[ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه]‌ صحنه‌گردان بی‌عدالتی در دادگاه‌های نمایشی رژیم هستند که در آن‌ها خبرنگاران، وکلا، کنشگران سیاسی و اعضای اقلیت‌های مذهبی و قومی را به دلیل حق آزادی بیان و گردهمایی به زندان‌های بلندمدت، شلاق و حتی اعدام محکوم کرده اند.»

مقامات آمریکایی بر این باور هستند که ابوالقاسم صلواتی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر را به دلایل سیاسی به زندان و یا اعدام محکوم کرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به طور مشخص روز پنجشنبه به نقش او در زندانی شدن ژیائو وانگ، محقق و دانشجوی دوره دکترای تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا اشاره کرد.

وزارت خزانه داری همچنین محمد مقیسه را به دلیل ریاست جلسات محاکمه «هنرمندان و [منتشرکنندگان] مطالب ضدرژیم در رسانه های اجتماعی» تحریم کرده است.

بنا به تحریم های آمریکا هر گونه داد و ستد با این دو قاضی در آمریکا جرم تلقی خواهد شد. اموال احتمالی ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه در ایالات متحده نیز توقیف می شود.

Share