حضور مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب در رشت

هدر رفت آب در دو بخش واقعی و ظاهری | میانگین جهانی آب بدون درآمد در ایران ۲۵ درصد است

سیدزاده در خصوص اهمیت کاهش هد ررفت آب گفت: هدر رفت آب باعث اتلاف دو منبع با ارزش آب و انرژی به صورت همزمان می‌­گردد و از آنجاییکه در کشور نیز سالانه مقدار زیادی هدر رفت آب در دو بخش واقعی و ظاهری وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان بازدید کرد.

سیدزاده مدیر کل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه کارشناسان آن دفتر ضمن برگزاری جلسه با مدیرعامل، معاونین و مدیران شهرهای بزرگ استان از اقدامات شاخص انجام شده در حوزه مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب در استان گیلان بازدید به عمل آوردند.

سیدزاده در خصوص اهمیت کاهش هد ررفت آب گفت: هدر رفت آب باعث اتلاف دو منبع با ارزش آب و انرژی به صورت همزمان می‌­گردد و از آنجاییکه در کشور نیز سالانه مقدار زیادی هدر رفت آب در دو بخش واقعی و ظاهری وجود دارد، بدون اینکه هزینه­ های مربوط به تولید آن قابل وصول باشد، لذا باید از دو منظر فنی و مدیریتی نسبت به مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت اقدام کرد.

وی میانگین جهانی آب بدون درآمد در جهان را ۳۵درصد اعلام کرد و گفت: این مقدار در کشور ایران در حدود ۲۵درصد است.

حسینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز ضمن تقدیر از حضور مدیر کل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استان گیلان، کاهش هدر رفت و آب بدون درآمد را از اولویت­های اصلی شرکت توصیف کرد و با توجه به عدم امکان توسعه منابع تولید بهترین راه کاهش هدر رفت و استفاده از آن به نحو صحیح می باشد.

وی اندازه­ گیری دقیق مصرف مشترکین را یکی از عوامل موثر در کاهش آب بدون درآمد و دریافت اعتبار از شرکت مهندسی جهت تعویض کنتورهای خراب و کم­کار را کارگشا دانست.

در ادامه غلامپور معاون بهره ­برداری شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان یکی از فعالیت ­های مهم و تاثیرگذار این معاونت را شناسایی آیتم ­های تاثیرگذار و کاهش آب بدون درآمد در استان دانست و ضمن ارائه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته در این حوزه، میهمانان را از اهم فعالیت­های انجام شده مطلع ساختند.

 بازدیدکنندگان ضمن مشاهده اقدامات شاخص آبفای شهری گیلان، این اقدامات را مفید و موثر ارزیابی کردند و ضمن مشاهده گزارش مدیران آب و فاضلاب شهرهای بزرگ استان، مشکلات آنها در حوزه آب بدون درآمد را بررسی نمودند.

همچنین در بازدید میدانی مرکز ۱۲۲ استان گیلان، پروژه نشت­یابی شهر رشت، کارگاه تست کنتور، مرکز کنترل و تله­ متری تاسیسات آب استان نیز مورد بازدید قرار گرفت و از فعالیت­های صورت گرفته در این حوزه اعلام رضایت نمودند.

Share