نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

با توجه به عدم انجام تعهدات غربی‌ها در برجام پذیرش FATF خطاست

عباسی با بیان اینکه بعضی از دولتمردان با راه انداختن سر و صدا به دنبال مبرا کردن خود از مشکلات پیش‌ آمده در کشور هستند، گفت: دولتی‌ها یک روز می‌گفتند مشکلات با برجام حل می‌شود و حال می‌گویند باید لوایح FATF تصویب و وزارت بازرگانی ایجاد شود که اینها همه بازی با واژگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تأیید لوایح FATF از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بعضی از دولتمردان سعی دارند با راه انداختن سر و صدا خود را از مشکلاتی که امروز در کشور به وجود آمده مبرا سازند.

وی افزود: یک روز آقایان دولتی می‌گفتند با برجام مشکل ما حل می‌شود و حال که همه تعهدات را انجام داده‌ایم و مشکلات ما نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده، می‌گویند مشکل امروز نبود وزارت بازرگانی است و علاوه بر آن باید لوایح مرتبط با FATF رابپذیریم تا مشکلات حل شود که اینها نوعی بازی با واژه‌هاست و دولت باید به فکر معیشت و اقتصاد مردم باشد و نباید تصمیمی بگیرد که موجب زیان بیشتر و جبران‌ناپذیر به کشور شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به شیطنت طرف اروپا و آمریکا در انجام تعهداتشان در ماجرای برجام ما به صلاح نمی‌دانیم که بخواهیم با تصویب لوایح FATF تعهدات دیگری را بپذیریم و بعد آنها بخواهند از این تعهدات ما در جهت رسیدن به اهداف خودشان و تضعیف کشور ما و تشدید تحریم‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در لوایح مرتبط با FATF واژه‌هایی وجود دارد که از آن برداشت‌های متفاوتی می‌توان کرد و طرف غربی از این طریق می‌تواند به عنوان یک اهرم نفوذ علیه کشور ما مورد استفاده قرار دهد و ما باید این موارد را همواره مدنظر قرار دهیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما وقتی تعهدات بین‌المللی مربوط به FATF را بپذیریم دیگر نمی‌توانیم بگوییم این مورد را می‌پذیریم و این مورد را نه، باید صفر تا صد آن را قبول کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: شرایط ما با یک کشوری که سیاستش در راستای سیاست آمریکاست متفاوت است، ما یک کشوری انقلابی هستیم و در حوزه امنیت، اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشوری منحصر به فرد و انقلابی در برابر آمریکا هستیم و اینکه اطلاعات مالی‌مان را به طور شفاف به آنها بدهیم طبیعتاً یک امتیاز برای آنها به شمار می‌رود و ما بیشتر تحت فشار خواهیم بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: استکبار هم نیز همواره در جهت تحریم، تضعیف و تحقیر کشورها گام برداشته و می‌دارد و هیچ‌گاه در جهت صلح و امنیت منطقه ما اقدامی صورت نداده است.

Share