واکنش عضو کمیسیون آموزش مجلس به ادعای وزیر آموزش و پرورش؛

مشکل کمبود معلم برطرف نشده است | وزیر از ارائه آمارهای غیرواقعی و شعار خودداری کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخلاف ادعای اخیر وزیر آموزش و پرورش برخی از مناطق در کشور هنوز با کمبود معلم مواجه هستند گفت: برخی گزارشاتی که به وزیر می‌دهند غیرواقعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برخلاف ادعای وزیر آموزش و پرورش مسأله کمبود معلم در کشور حل نشده است اظهار داشت: حاجی میرزایی در ابتدای شروع کار خود است بنابراین به وی توصیه‌ می‌کنم برای جلب اعتماد فرهنگیان از ارائه آمارهای غیرواقعی و شعارهای این چنینی خودداری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش در جریان سفرش به گیلان مبنی بر جبران کمبود معلم واکنش نشان داد و عنوان کرد: خود مناطق مختلف کشور و فرهنگیان می‌دانند که برخی کلاس‌ها هنوز معلم ندارند و آمارها و ارزیابی‌های انجام شده در مورد کمبود معلمان نیز این امر را تأیید می‌کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برخی اوقات دولتمردان حرف‌هایی را بر زبان می‌آورند که با واقعیت‌های روز جامعه مطابقت ندارد تصریح کرد: مردم در جامعه زندگی می‌کنند و همه چیز را به عینه می‌بینند و وقتی وضعیت حال با صحبت‌های برخی از وزرا همخوانی لازم را ندارد اعتماد آنان نسبت به مسئولان دولتی روز به روز کمتر می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس از نیاز استان گیلان به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ معلم جدید برای حضور در کلاس‌های درس خبر داد و ابراز داشت: در بخش‌های پرورشی و مشاور و نظایر این‌ها هم با کمبودهایی در سطح استان و کشور مواجه هستیم که انتظار داریم دولت هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کند.

وی با تأکید بر اینکه طبق شواهد برخی از گزارشاتی که به حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش می‌‌رسد غیرواقعی است اظهار داشت: به وزیر جدید توصیه می‌کنم به آمار و ارقامی که به وی اعلام می‌شود توجه نکند زیرا در صورت موضع‌گیری و بیان یکسری صحبت‌ها بر اساس همان اطلاعات، جایگاه خود را بین فرهنگیان از دست می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جذب نیروهای پیش‌دبستانی، نهضتی‌ها و خرید خدماتی‌ها برای حل مشکل کمبود معلم در کشور را طبق قانون مورد تأکید قرار داد و گفت: قانون‌گذار برای این کار قانون تدوین کرده است و آموزش و پرورش نیز باید از این ظرفیت آماده برای جبران کمبودهای خود در سال تحصیلی جدید استفاده کند.

کوچکی‌نژاد استفاده از این نیروهای پرتوان و پرانرژی در سیستم آموزش و پرورش آن هم با شرایط کنونی را امری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به آقایان توصیه می‌کنم اینقدر خودشان بر علیه آموزش و پرورش کار نکنند و به جای سر دادن شعارهای غیرواقعی برای جبران کمبود معلم در سطح کشور اقدامی انجام دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور حاجی میرزایی و رایزنی تعدادی از نمایندگان با وی در خود وزارتخانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ مجوز به گیلان برای جذب معلمان داده شده است و طبق توافقات انجام شده امیدواریم به زودی مشکل کمبود معلم در استان حل و فصل شود.

Share