مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

فرصت ۳ ماهه به مسئولان و کارکنان بهزیستی به ترک مراکز

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: مسئولان و کارکنان بهزیستی ۳ ماه فرصت دارند که از مدیریت مراکز استعفا دهند و در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تسنیم، کاظم نظم‌ده، با اشاره به بخشنامه اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع تعارض اظهار کرد: از ۴۲ هزار مجوز صادر شده در سازمان بهزیستی، یکهزار و ۲۹۷ مرکز در تملک مسئولان و کارکنان بهزیستی و یا بستگان درجه یک آنها ( پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر، دختر و همسر) است که البته در گذشته این روال معمولی بوده و مشکلی نداشته است اما با بخشنامه اشاره شده از این پس مسئولان بهزیستی نمی‌توانند مدیریت مرکزی را به عهده داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه‌ای که هفته گذشته از سوی ریاست سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شد، مدیران مراکز در صورتی که در سازمان مسئولیت داشته باشند ۳ ماه فرصت دارند که از این مسئولیت کناره گیری کنند و در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بخشنامه اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع تعارض در راستای شفاف‌سازی به معاونین و مدیران ستادی و استانی است، تصریح کرد: در مدیریت تعارض افراد نباید در پست‌هایی مستقر شوند که در این سمت‌ها تعارضی بین منافع شخصی آنها و منافع ملی وجود داشته باشد. لذا طبق این مجوز اگر مسئولان و کارکنان بهزیستی بخواهند مرکز داشته باشند باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.

نظم‌ده افزود: از این پس نیز به هیچ عنوان به مسئولان و کارکنان بهزیستی مجوز مرکز اعم از سالمندان، معلولان و … صادر نخواهد شد. ضمن اینکه یک هزار و ۲۹۷ مسئول و پرسنل بهزیستی که هم اکنون در مراکز مشغول به فعالیت هستند باید طی ۳ ماه آینده یا از سازمان و یا از مرکز کناره گیری کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً این بخشنامه می‌توانند برای پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی به ویژه در مراکز و خدمت رسانی موثر باشد و با اجرا شدن نظارت بیشتری بر مراکز ایجاد خواهد کرد.

Share