از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

شاعر گیلانی نشان درجه یک هنری دریافت کرد

اکبر اکسیر شاعر گیلانی و بنیانگذار شعر فرانو از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبر اکسیر شاعر گیلانی و بنیانگذار شعر فرانو از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری است و اکسیر پس از م.موید -بنیانگذار شعر معنوی- دومین شاعر گیلانی موفق به دریافت این نشان  است.

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا، شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است؛ مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا، برخی از آثار اوست.

فیروز فاضلی افزود: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می شود.

Share