سخنرانی دو نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله سید علی حسینی اشکوری و حجت الاسلام و المسلمین پروایی در هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم خبرگان رهبری سخنرانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله سید علی حسینی اشکوری، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم این مجلس گفت: بررسی نهضت بزرگ عاشورا نشان می دهد محور اساسی آن بر دو کلمه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان است و این مطلب از آغاز حرکت حضرت امام حسین(ع) مشهود است.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری سپس به برخی ناهنجارها در کشور به عنوان منکر اشاره کرد و افزود: مسأله معیشت مردم و گرانی های سرسام آور موجب سختی برای مردم شده است و تأثیر فراوان بر ناهنجاری های فرهنگی دارد.

آیت الله حسینی اشکوری در ادامه به آسیب هایی که به مردم کشورهای مسلمان وارد می شود اشاره کرد و گفت: در این فجایع نقش ابر قدرت ها و فروشندگان سلاح غیر قابل انکار است و جامعه اسلامی باید برای آن به فکر چاره باشد. همچنین جمهوری اسلامی ایران باید با دیپلماسی فعال به پشتوانه اقتدار نظامی، درصدد ایجاد رابطه حسنه و تأمین منافع متقابل باشد.

قوای سه گانه کشور گام های عملی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بردارند

حجت الاسلام و المسلمین پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس دوره پنجم این مجلس با اشاره به این موضوع که نباید بیانیه گام دوم انقلاب فقط در تریبون ها مطرح شود، گفت: باید در قوای سه گانه کشور گام های عملی برای تحقق این بیانیه برداشته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود همچنین به بیان مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم این استان پرداخت و افزود: مردمان استان گیلان در طول تاریخ مردمانی آزاده و ولایت مدار بوده اند و وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را در تمامی حوادث و صحنه های انقلاب به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین پروایی سپس با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره در مورد سبک زندگی تذکر داده اند، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی را تقویت روحیه جهادی و انقلابی و اسلامی در بین مردم و به

Share